gardeshban.ir

به‌منظور مقابله با بحران انتشار ویروس کرونا در جهان و تاثیر فاجعه‌بار آن بر روی موزه‌ها و میراث فرهنگی، سه وبینار با موضوع «موزه‌های جامعه محور در مواقع بحرانی» برگزار می‌شوند که عملکرد موزه‌های جهان را در دوران پساکرونا هم بررسی می‌کنند.
کد خبر: ۲۷۷۴۶
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
تمام متقاضیان از طریق کنسول بین‌المللی حمایت از موزه‌ها (ICOM) به‌صورت رایگان و بدون هیچ محدودیتی می‌توانند در این وبینارها، آنلاین شرکت کرده و با مباحث مربوط به اقدامات موزه‌ها در شرایط بحرانی و پس از آن آشنایی پیدا کنند.

در واقع این وبینارها با هدف اصلی تقویت روابط فرهنگی بین اروپا، امریکای لاتین و کارائیب است که در قالب پروژه‌ای با عنوان «Horizon2020 EU-LAC» همکاری دارند. این پروژه از سال 2016 میلادی آغاز شده و هر ساله کنفرانس و همایش‌های تخصصی در این زمینه برگزار می‌شود، اما امسال به دلیل بحران کووید-19 وبینارهای مختلفی را به خود اختصاص داده که محوریت فعالیت موزه‌ها در جریان بحران را تحت پوشش قرار می‌دهد.

این وبینارها بدین منظور برگزار می‌شود تا تاکید کند که موزه‌ها به دلیل نقش برجسته‌ای که در بازتاب اجتماعی و فرهنگی در جوامع مختلف دارند، باید همیشه برنامه‌ریزی‌هایی را برای مقابله با انوع بحران‌ها همچون بحران کووید-19 داشته باشند و اقدامات لازم را به موقع برای مبارزه با بحران‌ها انجام دهند.

سخنرانان این وبینارها آموزش‌ها لازم را در این زمینه ارائه می‌دهند و بررسی می‌کنند که هر موزه در هر کشور و منطقه‌ای، چگونه باید آمادگی لازم را جهت مقابله با بحران‌های گوناگون پیدا کند. همچنین در این وبینارها اشاره می‌شود که بحران کووید-19 به همه موزه‌ها آموخت که تا چه اندازه همکاری و مشارکت چندجانبه می‌تواند در پیشبرد اهداف و برنامه‌های آن‌ها موثر باشد و بستر امنی را برای مقابله با بحران‌های این‌چنینی فراهم آورد.

زمان این وبینارها از ماه آینده در وب‌سایت رسمی کنسول ICOM اعلام می‌شود و متقاضیانی هم که موفق به حضور آنلاین در آن‌ها نشوند، می‌توانند ویدئوهای ذخیره شده را در این وب‌سایت مشاهده کنند.

همچنین در ادامه این وبینارها، هر کدام از موزه‌های حاضر به ارائه تجارب خود در دوران بحران کووید-19 می‌پردازند و این آمادگی را پیدا می‌کنند تا به یکدیگر کمک کرده و این تجارب مثبت و ارزنده را در دیگر موزه‌ها استفاده کنند.   
 


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار