gardeshban.ir

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) درباره استفاده غیرقانونی قاچاقچیان از نام و آرم این سازمان برای سهولت در امر قاچاق میراث فرهنگی آفریقا، هشدار داد.
کد خبر: ۲۸۴۰۶
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹-1399 April 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
پس از دریافت گزارش‌های متعدد درباره استفاده غیرقانونی از نام و آرم یونسکو بر روی اسناد جعلی مورد استفاده برای تضمین ارزش مادی مجموعه‌های قاچاق، این آژانس بین‌المللی از دلالان و مجموعه‌داران خواست در این باره هوشیار باشند. 

قاچاقچیان در برخی از موارد حتی از کارت‌های ویزیت جعلی با نام مقامات حقیقی این آژانس استفاده کرده بودند. این نوع جعل سند در مجموع بیش از یک میلیون یورو به حوزه میراث فرهنگی جهان خسارت وارده کرده است.

به گفته یونسکو، اغلب قربانیان این کلاهبرداری در فرانسه بوده با کشورهای آفریقایی فرانسوی زبان ارتباط داشته و فکر می‌کنند با رسوم و روال محلی آشنا هستند.

اُدره آزولِه، مدیرکل یونسکو در این‌باره می‌گوید: قاچاق میراث فرهنگی یک معضل جهانی سودآور است که در اغلب موارد به دیگر انواع جرائم سازمان‌یافته از جمله تامین مالی تروریسم ارتباط دارد.

یونسکو گزینه اقدام قانونی علیه این کلاهبرداران را در دست بررسی دارد.  

آسوشیتدپرس نوشت، قاچاق عتیقه یکی از پردرآمدترین تجارت‌های غیرقانونی در جهان است و با سالانه میلیاردها دلار درآمد، پس از قاچاق سلاح و مواد مخدر در جایگاه سوم قرار می‌گیرد. سرقت و قاچاق اموال فرهنگی پیشینه‌ای به درازای تاریخ دارد اما نکته نگران‌کننده آن است که این روزها قاچاقچیان به سادگی هرچه تمام به آثار هنری، سکه‌ها و دیگر انواع عتیقه‌جات دست پیدا کرده و به راحتی، بدون صرف هزینه چندان و بدون توجه به قوانین، مرزها و حتی اهمیت آن‌ها برای تاریخ یک کشور، این گنجینه‌ها را در سراسر جهان جابه‌جا می‌کنند و پولی کلان به چنگ می‌آورند.


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار