gardeshban.ir

رحیم‌زاده گفت: قبور آرامگاه ابن‌بابویه با تأیید و زیر نظر کارشناسان میراث‌فرهنگی مناسب‌سازی می‌شوند.
کد خبر: ۳۱۱۴۲
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 22
گردشبان (gardeshban.ir) :

امیر مسیب رحیم‌زاده رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ری اظهار کرد: پس از توقف عملیات عمرانی در گورستان تاریخی ابن‌بابویه در جلسه‌ای که با حضور رئیس اداره اوقاف شهرستان ری ُ و متولیان امام‌زاده ابن‌بابویه و امام‌زاده هادی تشکیل شد، مقرر شد که طرح پروژه مناسب‌سازی قبور آرامگاه ابن‌بابویه با تأیید و زیر نظر کارشناسان میراث‌فرهنگی انجام شود.

او افزود:در جلسه مذکور مصوب شد که طرح مناسب‌سازی قبور آرامگاه ابن‌بابویه طبق الگو و طرح اولیه امام‌زاده و با استفاده از مصالح آجر انجام شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ری ضمن قدردانی از حساسیت رسانه‌ها در پرداختن به موضوع دخل و تصرف در گورستان ثبت ملی ابن‌بابویه، خاطرنشان کرد: قطعا تلاش ما صیانت از تاریخ و هویت چند هزار ساله شهرستان ری است.

گفتنی است همسان‌سازی آرامگاه ابن‌بابویه و تلاش برای تغییر در محوطه آرامگاه ابن‌بابویه و هم‌سطح‌سازی قبور نگرانی گروهی از میراث دوستان و اهالی رسانه را در پی داشت و به این کار  واکنش نشان دادند. در این میان برخی از اعضای شورای شهر تهران نیز انتقاد خود از همسان‌سازی آرامگاه ابن‌بابویه را آنچنان مطرح و رسانه‌ای کردند که اداره کل میراث فرهنگی تصمیم گرفت برای مدتی از انجام هر گونه عملیات اجرایی در آرامگاه ابن‌بابویه جلوگیری کند.


باشگاه خبرنگاران


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار