gardeshban.ir

سند راهبردی توسعه گردشگری کشور نقشه راه خوبی است، اما بهتر است که به چالش کشیده و میزان کاربردی بودن آن ارزیابی شود.
کد خبر: ۳۱۲۲۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
در روز‌های گذشته سند راهبردی توسعه گردشگری کشور به استان‌های مختلف ابلاغ شد؛ اما به راستی این سند تا چه اندازه کاربردی است؟ ما در این گزارش سراغ یکی از کارشناسان گردشگری رفتیم تا نظر او را در این خصوص بدانیم.

روح‌الله روانشاد مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان فارس و کمیته نرخ‌گذاری تأسیسات گردشگری، همکاری همه سازمان‌ها و نهاد‌های کشور را رمز موفقیت سند راهبردی توسعه گردشگری کشور دانست و افزود: به نظر من باید بپرسیم سند راهبردی توسعه گردشگری کشور که اخیراً ابلاغ شده، تا چه اندازه غنی و کاربردی است؟ لازم بود که دولت پیش از تنظیم و ابلاغ سند توسعه گردشگری که نقشه راه ما است، با کارشناسان صنعت گردشگری همفکری کند. البته حتما این کار انجام شده، اما به نظر من در فضای وزارتخانه و با حضور کارشناسان اهل تهران انجام شده است. این در صورتی است که ما در استان‌های مختلف کشور هر ساله نقشه‌های راهی همچون سند چشم‌انداز توسعه گردشگری را تعیین می‌کنیم و بهتر بود خروجی‌های برنامه‌های راهبردی و آینده‌نگرانه استان‌ها در تهران جمع و سپس نیاز‌های هر استان براساس برنامه راهبردی آن استان شناسایی می‌شد. در این مرحله نماینده تام‌الاختیاری از اداره کل هر استان برای نظارت بر تدوین سند توسعه گردشگری کشور به پایتخت می‌رفت.

او گفت: در کل ما باید بدانیم که آیا سند توسعه گردشگری کشور ضمانت اجرایی برای دستگاه‌های میراث فرهنگی  در استان‌ها و دستگاه‌های همکار آن‌ها دارد؟ ناظر اجرای این سند کیست؟

مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان فارس و کمیته نرخ‌گذاری تأسیسات گردشگری بر لزوم تغییرپذیری سند راهبردی توسعه گردشگری کشور با توجه به وقوع اتفاقات احتمالی مؤثر در صنعت گردشگری تأکید و بیان کرد: باید بدانیم که آیا سند توسعه گردشگری کشور که ابلاغ شده، جایی برای تغییر و بومی‌سازی براساس نیاز‌های هر استان گذاشته است یا نه؟ شاید همه این اظهارنظر‌ها در تداوم سند مذکور در مرکز توجه مسئولان قرار گرفته باشد، اما تا به حال مطلبی درباره در نظر گرفتن آن‌ها اعلام نشده است.


باشگاه خبرنگاران


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار