gardeshban.ir

مدیرعامل انجمن هتلداران کشور گفت: همه ما با مشکلات ناشی از کرونا مواجهیم؛ ولی بحران اصلی ما نگاه‌ سلیقه‌ای سازمان‌های مرتبط به گردشگری است.
کد خبر: ۳۱۷۵۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۹-1399 July 06
گردشبان (gardeshban.ir) :

ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ویژه برنامه روز جهانی گردشگری گفت: امسال شعار سازمان جهانی گردشگری، «گردشگری و توسعه روستایی» است. قرار بود میزبان یک جشن ملی متناسب با این شعار باشیم، اما نشد و امیدوارم که پس از مهار ویروس کرونا این جشن برگزار شود.

او بیان کرد: امیدوارم هرچه زودتر شادی و نشاط به خانواده فعالان حوزه گردشگری برگردد. برخی از همکارانمان می‌گویند که شهرشان بدون گردشگر به شهر ارواح تبدیل شده است.

جمشید حمزه زاده مدیرعامل انجمن هتلداران کشور نیز در این مراسم گفت: همه ما با مشکلات ناشی از کرونا مواجهیم؛ البته بحران اصلی ما نگاه‌های جزیره‌ای و سلیقه‌ای سازمان‌های مرتبط به گردشگری است. این سازمان‌ها منافع خودشان را به منافع صنعت گردشگری کشور ترجیح می‌دهند.

او افزود: امروز سازمان تأمین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی به فعالان گردشگری خسارت دیده بی رحمی می‌کنند. البته وزیر میراث فرهنگی همواره از منافع صنعت گردشگری کشور دفاع کرده است.

او بیان کرد: امیدوارم با همکاری همه نهاد‌ها از خودتحریمی خارج شویم و شاهد رونق صنعت گردشگری کشورمان باشیم.

هادی سلیمان پور دبیر کل سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) نیز در ویژه برنامه روز جهانی گردشگری گفت: مبادله در قالب سیر در آفاق نقشی بنیادین در غنای علم، فرهنگ و ادب سرزمینمان دارد. بر ما و منطقه ما قرن‌ها گذشته و در این مدت منطقه مان از هم گسیخته و شناختمان از یکدیگر به تدریج کم و کمتر شد.

او افزود: ما از هم دور افتاده ایم و عموزاده‌ها همدیگر را نمی شناسند؛ اما در حال حاضر مبادله منطقه گرایی در منطقه ما جا افتاده و گردشگری به عنوان بستری برای ملاقات مجدد اعضای یک خانواده تبدیل شده است.

سلیمان زاده گفت: بیش از نیمی از مردم منطقه اکو در روستا‌ها زندگی می‌کنند. گردشگری عامل تعیین کننده در اقتصاد منطقه اکو است.

در ادامه ویژه برنامه روز جهانی گردشگری، از برند ملی گردشگری کشور، سند راهبردی توسعه گردشگری کشور، تمبر گردشگری کشور، سامانه جامع نظارت، اطلاعات و آمار تاسیسات گردشگری رونمایی شد.

در برنامه ویژه روز جهانی گردشگری از یکی از کتاب‌های مرتبط با گردشگری نیز رونمایی شد. سپس به صورت آنلاین ۴۳ پروژه با سرمایه گذاری بالغ بر ۷ میلیارد تومان در کرمانشاه و پروژه‌های دیگری در چند استان دیگر افتتاح شدند.

علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به خسارت‌های صنعت گردشگری از شیوع ویروس کرونا، نسبت به آینده صنعت گردشگری ابراز امیدواری کرد و گفت: در سال‌های اخیر جایگاه صنعت گردشگری در کشور ارتقا پیدا کرده است. البته همچنان باید در این جهت گام برداریم. فعالان صنعت گردشگری در این مدت همکاری خوبی داشته اند و امیدوارم با اتکا بر آن بتوانیم آینده خوبی را برای صنعت گردشگری کشورمان رقم بزنیم.

او افزود: ما در بخش‌های نرم افزاری و سخت افزاری صنعت گردشگری کشور رشد خوبی داشتیم. روی موضوع جدیدی به عنوان گردشگری معدن تمرکز کردیم و کاروانسرا‌های رها شده در اختیار صنعت گردشگری قرار گرفته اند. موضوع جدید بوتیک هتل‌ها نیز تعریف شده اند و رو به رشد هستند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در سال‌های اخیر سند‌های جدیدی، چون سند توسعه گردشگری و سند برند ملی برای گردشگری تدوین و تنظیم شدند. سند اقدام ملی نیز با همراهی سازمان جهانی در حال تدوین است. مصوبات خوبی نیز در مجلس و دولت داشتیم.

او اظهار کرد: ۲۴۰۰ پروژه با ۱۳۷هزار میلیارد تومان اعتبار در بخش گردشگری در دست اجرا است.


باشگاه خبرنگاران


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار