gardeshban.ir

محققان اسپانیایی موفق شدند یک یافته باورنکردنی به نام خنجر کریستالی 5 هزار ساله را برای نخستین بار که در زیر خاک دفن شده بود، کشف کنند.
کد خبر: ۳۱۷۹۱
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۹-1399 July 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
معمولا باستان‌شناسان ابزارهای زیادی که از تمدن‌های پیش از تاریخ به جا مانده‌اند را کشف می‌کنند که اکثر آن‌ها از سنگ ساخته شده‌اند. اما در اسپانیا این محققان سلاح های باورنکردنی از جنس بلور سنگ را پیدا کرده‌اند که بسیار شگفت‌آور است.

این سلاح‌ها با قدمت حداقل 3 هزار سال پیش از میلاد مسیح کشف شده‌اند که در میان آن‌ها یک خنجر کریستالی بسیار شگفت‌انگیز دیده شده است. این خنجر با مهارت و تکنیک بسیار بالا و غیرقابل تصور تراش داده شده است که همین امر شگفتی محققان و باستان‌شناسان را به‌دنبال داشته است.

این یافته باورنکردنی در مقبره سنگ ریزه‌ای در جنوب غربی اسپانیا کشف شده که این مکان از تخته سنگ‌های عظیم ساخته شده است. از سال 2007 میلادی، حفاری این منطقه آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد که تاکنون سلاح‌های بسیار زیاد و متنوعی در آن کشف شده‌اند و البته این خنجر کریستالی جزو عجایب آن بوده است.

در این یافته جدید حدود 25 نوک پیکان سلاح‌های مختلف از جنس کریستال سنگ کشف شده که این خنجر کریستالی در میان آن می‌درخشیده است.

مقبره‌ها نیز حاوی بسیاری از وسیله‌های قبر از جمله کفن یا لباس ساخته شده از ده هزار مهره سوراخ شده و تزئین شده با مهره های کهربا و همچنین اشیایی چون عاج و قطعات تیغه‌های طلا بوده است. نوک پیکان‌های کریستالی با یکدیگر در یک خوشه پیدا شده‌اند که محققان را به این باور رسانده است که احتمالا آن‌ یک پیشکش آیینی بوده است.

کشف یک خنجر کریستالی 5 هزار ساله در اسپانیا + تصاویر

کشف یک خنجر کریستالی 5 هزار ساله در اسپانیا + تصاویر

کشف یک خنجر کریستالی 5 هزار ساله در اسپانیا + تصاویر

پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار