gardeshban.ir

زاهد شفیعی گفت: در شش ماه نخست امسال قریب به ده هزارنفر از ذی‌نفعان و شاغلان صنعت گردشگری از آموزش‌های ارائه شده درقالب طرح توانمند‌سازی برخوردار شده‌اند.
کد خبر: ۳۲۵۹۰
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹-1399 July 29
گردشبان (gardeshban.ir) :

«زاهد شفیعی» مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی  با ارائه گزارشی درباره  پروژه «توانمندسازی نیروی انسانی شاغل و مرتبط با حوزه گردشگری»، دستاوردها، مخاطبان و فراگیران این طرح، گفت: آموزش و تربیت مستمر  نیروی انسانی شاغل، مورد نیاز و مرتبط با صنعت گردشگری جزو سیاست‌های اصلی دفتر مطالعات و آموزش گردشگری بوده است؛ لیکن به دنبال بررسی‌ها و ارزیابی‌های مستمر ،توجه و تمرکز بیشتری بر تقویت مهارتی و آموزشی این نیروها شده است و پس از نیازسنجی و شناسایی اولویت‌های آموزشی استان‌ها، برنامه‌ریزی لازم در این زمینه انجام گرفته تا این موضوع به عنوان پروژه توانمندسازی تعریف و پیگیری شود. 

وی افزود: در حقیقت هدف و مأموریت  پروژه «توانمندسازی نیروی انسانی شاغل و مرتبط با حوزه گردشگری»، ارتقای سطح دانش، آموزش و مهارت منابع انسانی شاغل و مورد نیاز صنعت گردشگری است و با پیشبرد آن بر تقویت بنیان‌های علمی، رفتاری، اقتصادی و فکری مخاطبان تأکید می‌شود.

مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی  با بیان اینکه خروجی‌ها و دستاورد‌های اجرای  پروژه «توانمندسازی نیروی انسانی شاغل و مرتبط با حوزه گردشگری» از نوع کیفی و کمی و بر مبنای استراتژی‌های توسعه منابع انسانی بوده است؛ افزود: درمجموع در نیم سال اول سال ۹۹، قریب به ده هزارنفر از ذی‌نفعان و شاغلان صنعت گردشگری استان‌های سی و یک گانه کشور از آموزش‌های هفده‌گانه ارائه شده درقالب طرح توانمند‌سازی برخوردار شده‌اند.

شفیعی خاطرنشان کرد:«دوره آموزشی عوامل و دست‌اندکاران اقامتگاه‌های بومگردی»، «دوره آموزشی مدیریت کیفیت در تاسیسات گردشگری»، «دوره آموزشی بلد‌های محلی»، «دوره آموزشی مدیریت اکوتوریستم و توسعه پایدار»، «دوره آموزشی عوامل اجرایی طرح‌های ساماندهی دریا»، «دوره آموزشی آداب معاشرت و رفتار حرفه‌ای در گردشگری»، «دوره آموزشی کاربرد فناوری‌های نوین در گردشگری»، «دوره آموزشی مدیریت کیفیت در تاسیسات گردشگری»، «دوره آموزشی تشریفات برگزاری رویداد‌های ملی و بین‌المللی»، «دوره آموزشی مدیریت مالی برای تاسیسات گردشگری»، «دوره آموزشی آشنایی با مبانی و ارکان گردشگری سلامت»، «دوره آموزشی اصول و آداب پذیرایی» و «دوره آموزشی بازآموزی راهنمایان گردشگری ایرانگردی و جهانگردی»برخی از این دوره‌های آموزشی هستند.

مدیر‌کل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری در ادامه گفت: خراسان رضوی، مرکزی، مازندران، هرمزگان، گلستان، یزد، کرمان، فارس، زنجان و همدان ده استان اول از لحاظ تعداد فراگیران و تنوع دوره‌های آموزشی هستند. 

وی خاطرنشان کرد: در  دوره‌های آموزشی پروژه  «توانمندسازی نیروی انسانی شاغل و مرتبط با حوزه گردشگری» افرادی از اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا، دهیاران، شهرداران، فروشندگان سوغات و صنایع‌دستی، راهنمایان محلی و سراسری، مدیران واحد‌های اقامتی و پذیرایی شهری و بین‌راهی، کادر پلیس، نیرو‌های امدادرسان و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر (شاغل در دستگاه‌ها و ادارات گوناگون) به عنوان تصمیم‌گیرندگان، معتمدین محلی و مرتبطین و ذینفعان این صنعت، آموزش‌ها و مهارت‌های لازم را فراگرفتند.

به گفته شفیعی آموزش نیروی انسانی ضامن ارتقای کیفیت خدمات گردشگری و در نتیجه افزایش جایگاه و رتبه گردشگری کشورمان در رتبه‌بندی کشور‌های صاحب عنوان در حوزه گردشگری خواهد بود. از این رو توانمندسازی نیروی انسانی با حمایت وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جزو اولویت‌های اصلی سال جاری به شمار می‌آید.


باشگاه خبرنگاران


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار