gardeshban.ir

معاون میراث‌فرهنگی خراسان شمالی از کشف بقایای معماری دوره اشکانی در دومین فصل کاوش و گمانه‌زنی باستان‌شناسی در محوطۀ ویران‌شهر فاروج خبر داد.
کد خبر: ۳۳۰۹۵
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹-1399 August 13
گردشبان (gardeshban.ir) :

علی مستوفیان، معاون میراث‌فرهنگی خراسان شمالی با بیان این‌که مطالعات باستان‌شناسی در محوطه ویران‌شهر فاروج به‌عنوان بخشی از فعالیت‌های مشترک دانشگاه تهران با موزه لوور پاریس تعریف و از سال گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: این کاوش‌ها امسال نیز از مهرماه گذشته با سرپرستی مشترک میثم لباف خانیکی و روکو رانته در حال انجام است.

او با بیان این‌که دو ناحیه از محوطه تاریخی ویران‌شهر کاوش شده است، تصریح کرد: شواهدی از استحکامات دفاعی بارو و سازه‌های معماری در محدوده داخلی این سکونتگاه اشکانی آشکار شد.

معاون میراث‌فرهنگی خراسان شمالی افزود: ویران‌شهر، محوطه‌ای محصور به مساحت ۱۴ هکتار است که پیش ‌از این به‌عنوان استقرارگاه ساسانی معرفی شده بود، اما کاوش‌های اخیر نشان داد این سکونتگاه در دوره اشکانی تاسیس شده و تا اواسط دوره ساسانی مسکونی بوده است.

او عنوان کرد: کاوش‌های فصل جاری تا اواسط آبان‌ماه امسال ادامه خواهد داشت و تمهیدات لازم برای حفاظت از این محوطه ارزشمند تاریخی در دست اقدام است.

ایلنا نوشت، مستوفیان گفت: تداوم فعالیت‌های علمی و کاوش‌های باستان‌شناسی در محوطه ویران‌شهر در فصل‌های آینده و ترسیم چشم‌انداز با رویکرد ایجاد سایت‌موزه تاریخی تأثیری جدی در شکل‌گیری و تقویت هویت فرهنگی منطقه، حضور پژوهشگران و علاقه‌مندان، رونق گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار برای جوامع محلی به همراه دارد.
 

پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار