gardeshban.ir

یک مقام مسئول در راهداری گفت: هیچ یک از محور‌های شریانی و اصلی کشور هم اکنون مسدود نیستند.
کد خبر: ۳۵۰۳۲
تاریخ انتشار : شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۹-1399 October 06
گردشبان (gardeshban.ir) :

مهریاری سرپرست دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه، با بیان اینکه آخرین وضعیت جوی ما نشان می‌دهد که بیشترین بارش برف و باران را طی چند روز گذشته در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، مازندران و گلستان داشته‌ایم، گفت: میزان بارش‌ها در برخی استان‌ها کاهش یافته است و نیروهای راهداری هم در حال بازگشایی این محور‌ها هستند.

او با بیان اینکه انسداد راه‌های شریانی به صورت موقت بوده است، افزود: محورهای خرم آباد به پلدختر و همچنین محور شهیدان در استان لرستان که به دلیل جریان سیل و آبگرفتگی پیش از این دچار مشکل شده بودند، به صورت موقت در روز‌های گذشته مسدود شده بودند، هم اکنون پاکسازی و راه‌ها بازگشایی شدند.

مهریاری بیان کرد: محور‌هایی از جمله آزادشهر به شاهرود و درگز_ قوچان در شمال سمنان از جمله محور‌های شریانی بودند که به علت برف و کولاک و برای حفظ ایمنی جان رانندگان و مسافران به صورت موقت بسته شده بودند.

سرپرست دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه با اشاره به اینکه راه‌های شریانی و اصلی ما به علت وضعیت کولاک و برف با هماهنگی دستگاه‌های امدادی به صورت موقت و ساعتی بسته شده بودند، گفت: بعد از پاکسازی کامل تمامی این محور‌ها بازگشایی شدند.

مهریاری با بیان اینکه بازگشایی و پاکسازی محور‌های اصلی و فرعی جزء اولویت‌های اصلی ما به شمار می‌رود، گفت: در صورت عدم پاکسازی این محور‌ها شاهد افزایش میزان تصادفات در این محور‌ها خواهیم بود.

او توضیح داد: اولویت اول ما راه‌های شریانی بوده و بعد از آن اقدام به بازگشایی راه فرعی و روستایی می‌کنیم. در طول محور‌های غیر شریانی و فرعی هم محور‌هایی از جمله شمشک به دیزین، اسالم به خلخال به صورت فصلی همواره مسدود می‌شوند که در این ایام به دلیل بارش برف و کولاک و احتمال ریزش بهمن این محورها هم اکنون مسدود شده‌اند.

سرپرست دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه بیان کرد: در محور‌های روستایی هم به صورت موقت برخی از راه‌ها را مسدود کرده‌ایم که این محور‌ها عبارت‌اند از محور گرگان، شاهرود، شهمیرزاد، کیاسر و فیروزکوه هم به دلیل بارش شدید برف و کولاک و ورود سامانه بارشی جدید به صورت موقت بسته شده است.

مهریاری با بیان اینکه از روز چهارشنبه با توجه به اینکه سامانه بارشی از غرب وارد کشور شده بود، گفت: برخی از مناطق سمنان مرکزی به صورت ساعتی بسته شده بود و در این روز ۸۶ محور مسدود شده بودند که هم اکنون ۵ محور مسدود شده باقی مانده‌اند که تا چند ساعت آینده بازگشایی می‌شوند.

او با بیان اینکه روز پنجشنبه مناطق مرکزی شمال و شمال شرق هم درگیر برف و باران بودند، گفت: از امروز این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود، اما باز هم به دلیل اولویت اقدامات حفظ جان مسافران در صورت وقوع بارش برف و کولاک ممکن است برخی از محور‌های شریانی و اصلی برای ساعاتی بسته شوند.

مهریاری اظهار کرد: هم اکنون با کمک‌های نیرو‌های راهداری تمامی محور‌های شریانی و اصلی کشور باز هستند.

مسافران از سفر‌های غیر ضروری بپرهیزند

او بیان کرد: همچنین ۱۹ استان هم درگیر بارش برف و کولاک بودند که ۸۵ محور روستایی و شریانی مسدود شده بود، هم اکنون چهار محور باقی مانده که به صوت کامل تا چند ساعت آینده بازگشایی می‌شوند.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: از تمامی رانندگان و مسافران درخواست می‌شود پیش از عزیمت به محور‌های برف گیر کشور از سامانه ۱۴۱ اطلاعات کامل راه‌ها را دریافت کنند و حتما از زنجیر چرخ در این ایام استفاده کنند.


باشگاه خبرنگاران


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار