gardeshban.ir

اتصال دو سامانه جانا و ماسک عملیاتی شد/
تاسیسات گردشگری پیش از فروش خدمات وضعیت ابتلای مسافران به ویروس کرونا را از طریق وب‌ سرویس ماسک استعلام میکنند و همچنین هنگام ارایه خدمات متصدی این امر بار دیگر میتواند شرایط مسافر را استعلام کند
کد خبر: ۳۵۲۶۴
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹-1399 October 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
در همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا، وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی، با تهیه و تدوین پروتکل های بهداشتی امکان اقامتی ایمن را برای مسافران فراهم کرد.

به گزارش دیده بان گردشگری، در ماه های گذشته همواره با بروز شدن پروتکل های بهداشتی و همراهی هتلداران، اقامتگاه های بوم گردی و تمامی تاسیسات گردشگری در اجرای این پروتکل ها ، امکان سفر ایمن و هوشمند فراهم بوده است. در روزهای اخیر با همکاری مشترک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت بهداشت، یک گام دیگر در راستای حفظ کامل بهداشت در تاسیسات اقامتی برداشته شد.

روز پنج شنبه (11 ام دی ماه ) مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور از اتصال سامانه جانا متعلق به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در راستای انجام سفر ایمن و هوشمند خبر داد.


بیماران کرونایی امکان استفاده از تاسیسات گردشگری را نخواهند داشت

با همکاری صورت گرفته میان این دو وزارتخانه، از این پس تمام تاسیسات گردشگری به بانک اطلاعاتی بیماران کرونایی دسترسی خواهند داشت و بدین ترتیب از پذیرش بیماران کرونایی جلوگیری خواهد شد. این اقدام باعث شد، هتل ها، اقامتگاه های بوم گردی و کلیه تاسیسات گردشگری به مکان امن تری تبدیل شوند.

بر این اساس تاسیسات گردشگری پیش از فروش خدمات وضعیت ابتلای مسافران به ویروس کرونا را از طریق وب‌ سرویس ماسک استعلام میکنند و همچنین هنگام ارایه خدمات متصدی این امر بار دیگر میتواند شرایط مسافر را استعلام کند و از سفر مبتلایان به کووید 19 ممانعت به عمل خواهد آمد.

به گزارش گردشبانسیدجواد موسوی مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور در این خصوص گفت: «پس از همه‌گیری ویروس کرونا و تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر محدودیت‌های ایجادشده برای سفرهای ورودی و داخلی، تلاش‌های انجام‌ شده برای سفرهای مدیریت ‌شده، هوشمند و ایمن در دستور کار وزارت قرار گرفت.»

او ادامه داد: «طی جلسه‌های متعدد با وزارت بهداشت و موافقت‌های انجام شده، مقرر شد سامانه‌های هوشمند جانا و ماسک با اتصال و تبادل اطلاعات لازم، ضمن دسترسی به اطلاعات افراد مبتلا به کووید ۱۹، از سفر این افراد ممانعت به عمل آید.»

پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار