gardeshban.ir

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان گفت: ثبت روستا تاریخی بیابانک در فهرست ملی، توجه‌ها را به سمت روستا و حفظ آن جلب کرد.
کد خبر: ۳۵۵۴۵
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹-1399 October 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
مهدی جمال، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان در دیدار با متقاضیان سرمایه‌گذاری گردشگری بخش خصوصی در روستا اروانه سرخه، بیان کرد: با ثبت «محدوده تاریخی روستا بیابانک»،  هرگونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجربه تخریب یا تغییر هویت این روستای تاریخی شود، جرم محسوب می‌شود و مرتکب، مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر صرفا با تأیید و نظارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ممکن خواهد بود.

او افزود: روستا اروانه نیز قابلیت‌های گردشگری فراوانی دارد و ایجاد مجموعه گردشگری، اقامتگاه بوم‌گردی و ...  در اروانه لازم و ضروری است.

جمال با تاکید بر این‌که سهم گردشگری در اقتصاد استان باید مشخص شود، گفت: جامعه محلی نیز باید پذیرش گردشگران را داشته باشند.

او با بیان این‌که گردشگری زمینه‌ساز اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی است، بیان کرد: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز باید پیش از سرمایه‌گذاری، با مطالعه و نیازسنجی گرایش مردم وارد عرصه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری شوند.

محدوده روستا بیابانک شهرستان سرخه به‌شماره 33111 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

به‌ گزارش روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان، قدمت بافت تاریخی روستای بیابانک به دوره صفویه- قاجاریه برمی‌گردد.


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار