gardeshban.ir

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از موافقت با پیشنهاد اولیه استان به‌ عنوان داوطلب اجرا پروژه شهر گردشگر خبر داد.
کد خبر: ۳۶۹۷۸
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
فریدون محمدی، مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی البرز گفت: در جلسه‌ای با حضور مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری کشور با پیشنهاد اولیه استان به‌عنوان داوطلب اجرای پروژه شهر گردشگر موافقت شد.

محمدی افزود: پروژه شهر گردشگر یکی از طرح‌های مهم صنعت گردشگری در دنیا است که از سال گذشته در ایران آغاز شده و پروژه‌ای علمی، تحقیقاتی و اجرایی محسوب می‌شود.

او گفت: در قالب این پروژه استانداردهای فنی لازم برای جذب گردشگر داخلی و خارجی در شهر داوطلب و پایلوت مدنظر قرار گرفته و همچنین شاخصه‌هایی از قبیل ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی، جاذبه‌های گردشگری، استانداردهای مراکز اقامتی و پذیرایی، تعداد آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی و… از طرف تیم اعزامی کارشناسان از وزارت‌خانه بررسی و ارزیابی می‌شود و بر این اساس گواهینامه‌ای از یک تا پنج ستاره اعطا خواهد شد. 

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی البرز در ادامه، اظهار کرد: پروژه شهر گردشگر براساس استانداردهای تقاضا محور شهر داوطلب را تعیین و وضعیت آن را از نظر زیرساخت‌ها، امکانات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها ارزیابی می‌کند که بخشی از این طرح در قالب پرسش‌نامه سنجش اطلاعات فعالان حوزه گردشگری و قسمتی نیز سنجش میزان رضایت‌مندی گردشگران است.

ایلنا نوشت، او اضافه کرد: بر این اساس شهر کرج در صدر فهرست شهرهای انتخابی استان قرار گرفته و به‌رغم کمبود در بعضی بخش‌ها در زمینه‌هایی امتیازات قابل توجهی داشته و همین امر موجب شده تا به‌عنوان شهر پایلوت در این پروژه انتخاب شود، این مهم یکی از مزایای اجرا پروژه شهر گردشگر محسوب شده و با بازبینی وضعیت شهر موجب شناخت نقاط ضعف و قوت آن می‌شود.
 

پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار