gardeshban.ir

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی از کاوش باستان شناسی منطقه قزل قلعه فراهان خبر داد.
کد خبر: ۳۸۸۹۹
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۰-1400 January 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
مصطفی مرزبان، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ اعتباری بالغ بر هشت هزار میلیون ریال به مرمت ابنیه‌ تاریخی استان مرکزی اختصاص یافت.

وی افزود: در سال گذشته حدود ۲۰ بنا و مجموعه تاریخی در شهرستان های اراک، تفرش، خمین، خنداب، دلیجان، ساوه، فراهان و محلات مرمت اضطراری شدند و در سایر شهرستان‌ها اعتبار تخصیصی، به مطالبات پیمانکاران اختصاص یافت.

مرزبان بیان کرد: حدود هزار میلیون ریال به پژوهش و اکتشافات باستان‌شناسی اختصاص داده شد که از این محل، ثبت آثار تاریخی، معنوی و طبیعی استان انجام گرفت.

وی با بیان این‌که در سال گذشته مجوز کاوش قزل قلعه فراهان نیز اخذ شد که عملیات اجرایی آن در فصل مناسب آغاز می‌شود، افزود: اعتبار نگهداری و تجهیز موزه‌های استان در سال گذشته بالغ بر هزار میلیون ریال بوده است که برای خرید و تامین تجهیزات موزه‌های پنج شهرستان اراک، تفرش، خمین، ساوه و فراهان اختصاص یافت.

ایسنا نوشت، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی افزود: مرمت اشیای تاریخی موزه چهار فصل اراک شامل حدود ۴۰ شیء فلزی بوده است که با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال در دست انجام است و تاکنون حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
 

پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار