gardeshban.ir

نشست معاون صنایع‌دستی کشور با تعدادی از مدیران سایت‌های فروش مجازی صنایع‌دستی، به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی صنایع‌دستی برگزار شد.
کد خبر: ۴۱۳۳۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰-1400 March 23
گردشبان (gardeshban.ir) :

در این نشست که در محل سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ برگزار شد، تعدادی از مدیران حوزه صنایع‌دستی کشور نیز حضور داشتند، مدیران و فعالان فروش مجازی صنایع‌دستی به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

در این نشست بر تدوین سیاست‌های حمایتی از هنرمندان صنایع‌دستی و تقویت بسترهای فروش محصولات صنایع‌دستی در فضای مجازی تأکید شد.

پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی کشور در این نشست در سخنانی با اشاره به اهمیت فروش صنایع‌دستی در فضای مجازی گفت: «در دوران کرونا حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی به صورت جدی در دستور کار است و فروش محصولات از طریق فضای مجازی می‌تواند به بهبود کسب‌و‌کار این صنعت کمک کند.»

او افزود: «یکی از اقدامات مهمی که به‌منظور حمایت از تولید داخل در دستور کار این معاونت قرار دارد، مقابله با کالای قاچاق و حمایت هرچه بیشتر از صنایع‌دستی ایرانی است. به همین منظور دستورالعمل مقابله با صنایع‌دستی قاچاق تهیه و به امضای دکتر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای ۳۱ استان ارسال شد. در پی این دستورالعمل چندین محموله صنایع‌دستی قاچاق شناسایی و کشف شده است.»

محمودیان در ادامه به پرداخت تسهیلات حمایتی از هنرمندان صنایع‌دستی اشاره کرد و افزود: «با همکاری بنیاد برکت و بنیاد کرامت، پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت برای هنرمندان صنایع‌دستی در دستور کار است و خوشبختانه شاهد همکاری بسیار خوب این دو دستگاه با وزارتخانه در این خصوص هستیم.»

معاون صنایع‌دستی کشور، ادامه داد: «یکی دیگر از اقدامات حمایتی این وزارتخانه از هنرمندان صنایع‌دستی، پیگیری موضوع خریدهای سازمانی است. در این خصوص با دستگاه‌های مختلف رایزنی شده و اسامی سایت‌های برتر فروش مجازی صنایع‌دستی نیز برای آن‌ها ارسال خواهد شد.»

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع تبلیغات و رسانه در حوزه صنایع‌دستی اشاره کرد و افزود: «باید بتوانیم در حوزه صنایع‌دستی انگیزه ایجاد کنیم از این رو خوشبختانه شاهد همکاری بسیار خوب صدا و سیما در این خصوص هستیم و همه‌روزه از شبکه‌های مختلف رسانه ملی، اخبار، گزارش و گفت‌و‌گوهایی از هنرمندان صنایع‌دستی پخش می‌شود.»

در این نشست سایت فروش آنلاین صنایع‌دستی که به همت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد تهیه شده، رونمایی شد.

همچنین در پایان این نشست از تعدادی از مدیران سایت‌های برتر فروش مجازی صنایع‌دستی تجلیل به عمل آمد.


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار