gardeshban.ir

پلیس نروژ اعلام کرد تعداد زیادی اثر تاریخی در این کشور پیدا شده که متعلق به تمدن و حکومت‌های باستانی در عراق است.
کد خبر: ۴۴۵۶۰
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 13
گردشبان (gardeshban.ir) :

به نقل از ان. آر.تی تی وی، پلیس نروژ که برای بررسی و کشف تخلفات اقتصادی و زیست محیطی در حال جستجو بود توانسته است مجموعه‌ای بزرگ از آثار دوران باستانی بین‌النهرین را پیدا کند.

کمیسیون ملی نروژ این آثار را که به گفته باستان‌شناسان خاص محسوب می‌‎شود و یک گنجینه فرهنگی کمیاب است را به وزارت فرهنگ این کشور ارسال کرد.

سخنگوی پلیس در این خصوص گفت: این اشیاء بخشی از مجموعه‌ای خصوصی در نروژ است و اگرچه برخی شاهدان مورد بازجویی قرار گرفتند، اما هیچ گونه اتهام جنایی مطرح نشده است.

او در ادامه افزود: در مجموع نزدیک به ۱۰۰ شیء (طبقه بندی شده) مهم برای میراث فرهنگی جهان کشف شده و درحال حاضر توسط متخصصان در حال بررسی است تا از صحت آن اطمینان حاصل شود.

سرزمین بین‌النهرین از دیر زمان، محل ظهور تمدن‌های ماندگار و تأ‌ثیرگذار در سطح منطقه و جهان، یعنی تمدن‌های سومری، آکدی، آشوری، بابلی (کلدانی)، ایرانی، مقدونی (سلوکی) و اسلامی بوده است. پیدایش یا استقرار این تمدن‌ها در این حوزه، ناشی از عوامل متعددی بوده که بی‌تردید ویژگی‌های طبیعی این سرزمین و در رأس آن رود‌های دجله و فرات آبریز‌ها و سرشاخه‌ها و انشعاب‌های این دو رود، در این زمینه، نقش حیاتی داشته، از این‌رو از دیرباز هویت این سرزمین تحت عنوان بین‌النهرین، با این دو رود پیوند خورده است.

کشف آثار باستانی عراق در منطقه اسکاندیناوی+ تصاویر

کشف آثار باستانی عراق در منطقه اسکاندیناوی+ تصاویر

کشف آثار باستانی عراق در منطقه اسکاندیناوی+ تصاویر

باشگاه خبرنگاران


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار