gardeshban.ir

تئاتر تاریخی و باستانی «اِفسوس» ترکیه پس از سه سال وقفه به دلیل مرمت آثار باستانی و شیوع ویروس کرونا، درب‌های خود را به روی هنردوستان باز ‌کرد.
کد خبر: ۴۴۸۹۴
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
این تئاتر باستانی که بانام اختصاصی Ephesus شناخته شده است، میزبان چهارمین جشنواره بین‌المللی اُپِرا و باله اِفسوس در روزهای 24 آگوست تا 3 سپتامبر سال 2021 میلادی بود. در واقع می‌توان گفت که در سال 2003 میلادی، وزارت فرهنگ ترکیه فعالیت‌های این تئاتر باستانی را به دلیل مشکلات استاتیک و کارهای مرمت کاهش داد. همچنین در سال 2018 میلادی نیز تئاتر برای کنسرت‌ها و اجراها کاملا بسته شد.

این تئاتر با قدمت بیش از 2300 سال که تقریبا 24000 نفر ظرفیت دارد، به دلیل اقدامات انجام شده در برابر کرونا، هم‌اکنون میزبان حداکثر 2400 تا 2500 نفر در هر رویداد است.

اِفسوس قبلا یک شهر یونان باستان بود و به مرور زمان به یک شهرک بزرگ رومی در نزدیکی سلچوک کنونی در استان ساحلی ازمیر تبدیل شد که این منطقه دارای میراث فرهنگی غنی است و به 6500 سال قبل از میلاد باز می‌گردد. لازم به ذکر است که این بنای باستانی یکی از بزرگترین تئاترهای روباز در قلب آناتولی ترکیه است و در دوران باستان از اهمیت زیادی برخوردار بوده است.

در واقع طی چند سال گذشته مرمت‌های متوالی روی این میراث غنی فرهنگی انجام شده تا هنرمندان و مردم بتوانند در امنیت و اطمینان خاطر از این بنا استفاده کرده و بتوان رویدادهای مختلفی را از این پس در آن برگزار کرد.

برگزاری چندین تئاتر هنری و تاریخی، کنسرت‌های سنتی و باستانی و نمایش‌های تاریخی از جمله برنامه‌های چهارمین جشنواره بین‌المللی اپرا و باله افسوس بود که در طول 10 روز برگزاری جشنواره توانست توجه بسیاری از علاقه‌مندان را به سوی خود جلب کند و بنای باستانی «اِفسوس» نیز به خوبی میزبان آن‌ها باشد.
 


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار