gardeshban.ir

باستان‌شناسان در شمال غربی ترکیه نقش برجسته‌ای را کشف کرده‌اند که جنگ بین یونانیان و ایرانیان را در قرن پنجم قبل از میلاد نشان می‌دهد.
کد خبر: ۴۵۱۸۷
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
باستان‌شناسان ترکیه با حفاری منطقه و کشف این نقش برجسته معتقدند که ارقام روی نقش برجسته نشان می‌دهد اسب‌های جنگی ایرانی با سربازان یونانی می‌جنگند.

مسئول این حفاری و کشف جدید در این‌باره می‌گوید: «در این‌جا صحنه تبلیغات به بهانه جنگ است؛ ما می‌توانیم بگوییم که این نقش برجسته صحنه‌ای از جنگ‌های ایران و یونان است. ما فکر می‌کنیم این نوع نقش‌ها احتمالا با اهداف تبلیغاتی در طول جنگ‌ها شکل گرفته‌اند.»

همچنین این گروه حفاری قطعاتی از دیوار سنگی و آجری را کشف کرده‌اند که متعلق به قرن هشتم قبل از میلاد است. این دیوار از دوران فریجیان باقی مانده که دارای ارتفاع 4 متر و طول 40 متر است. البته که باستان‌شناسان تصور می‌کنند که این دیوار قبلا حدود 7 تا 8 متر بوده است. این در حالی است که اعتقاد بر آن است، این دیوار به عرض 5 متر توسط تمدن باستانی فریگی برای محافظت از قلمرو خود ساخته شده است.

مسئول این حفاری در خصوص این دیوار کشف شده تصریح می‌کند: « کشف نقش برجسته در حفر دیوار در سال جاری یک شگفتی بود و نقش برجسته‌های حک شده بر روی آن نیز نشان داده که آن‌ها مربوط به دوران ایران در قرن پنجم پیش از میلاد بوده که کاملا جنگ بین ایرانیان و یونانیان را به تصویر می‌کشد. این یکی از مهمترین یافته‌های فصل برای ما بود. در شکل‌های روی آن، سربازان یونانی در حال جنگ هستند و ایرانیان سوار بر اسب با آن‌ها می‌جنگند. سربازان یونانی زیر سم اسب‌های ایرانی به تصویر کشیده شده‌اند.»

در حال حاضر سقف‌های خاص و مستحکمی برای این فضای نقش برجسته در نظر گرفته شده تا بتواند در مرحله نخست از این میراث محافظت کند و سپس با توجه به تعیین بودجه لازم، سایر مراحل مربوط به حفاظت و نگهداری از این سایت آغاز خواهد شد.
 


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار