gardeshban.ir

همزمان با هفته تهران و سالروز تاسیس تماشخانه سنگلج، برنامه آشناسازی راهنمایان گردشگری با بناهای تاریخی محله سنگلج که اغلب پشت درهای بسته پنهان مانده‌اند، برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۱۷۵
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰-1400 July 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
مریم جمالی ـ دبیر کمیته تخصصی حفظ و احیای میراث فرهنگی انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران ـ به ایسنا گفت که برنامه آشناسازی راهنمایان گردشگری با بناهای تاریخی محله سنگلج به مناسب هفته تهران و پنجاه و ششمین سالگرد تاسیس تئاتر سنگلج با همکاری انجمن سنگلج و این کمیته تخصصی برگزار شد تا بناهای حفاظت و احیاشده در این محله قدیمی تهران به عنوان جاذبه گردشگری معرفی شوند.

او بیان کرد: معتقدیم تهران و به‌ویژه محله سنگلج جاذبه‌های تاریخی دارد که بعضی از آن‌ها مرمت شده و برخی دیگر به مرمت نیاز دارند. بیشتر این بناها فقط ظرفیت هستند و هنوز به جاذبه گردشگری تبدیل نشده‌اند و در دسترس گردشگران قرار ندارند و بیشتر آن‌ها هم به روی بازدیدکنندگان بسته‌اند.

جمالی گفت:‌ انگیزه ما از راه‌اندازی این گشت‌های تخصصی، ‌ جریان‌سازی برای تبدیل ظرفیت مغفول‌مانده محله‌های قدیمی تهران همچون سنگلج و تبدیل آن‌ها به جاذبه گردشگری است.

به گزارش ایسنا، راهنمایان گردشگری در این گشت نخست از خانه پدری جلال آل احمد واقع در خیابان کارکن اساسی محله سنگلج دیدن کردند، خانه‌ای که بر سردر آن هنوز تابلوی «خانه باستان‌شناسان ایران» نصب، اما داخل آن مخروبه و بیغوله شده است و سرمایه‌گذاری که در یک سال گذشته حاضر به مرمت و احیای این خانه شده بود، ‌ هنوز کار را شروع نکرده و درِ این خانه همچنان به روی مردم بسته است.
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار