gardeshban.ir

کلیسا جامع آنجرز فرانسه به زودی ورودی جدیدی توسط کنگو کوما و همکاران خواهد داشت؛ افزودن طاق قوس‌دار پیشنهادی برای محافظت از بخشی از نمای تاریخی بوده و در عین حال به‌منظور ایجاد یک گالری در فضای باز جدید بین کلیسای جامع و ورودی جدید اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۴۷۸۹۳
تاریخ انتشار : شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۰-1400 September 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
گروه معماری بناهای باستانی و تاریخی، کنگو کوما، در خصوص این طرح پیشنهادی خود که مورد استقبال هم قرار گرفت، می‌گوید: «ما می‌خواستیم خود را به جای سازندگان دوران قرون وسطی بگذاریم و با استفاده از قطب‌نما چارچوبی تنظیمی ایجاد کنیم، بنابراین نسبت‌هایی را خلق کرده‌ایم که منجر به وحدت می‌شود. در واقع محور اصلی این پروژه، درک فرآیندهای سنگی بود که به احترام به تاریخ و ایجاد اثری معاصر کمک می‌کرد.»

پیشنهاد کنگو کوما با رنگ و سنگینی کلیسای جامع Angers مطابقت دارد، اما به عنوان یک فرم جدید و مینیمال خوانده می‌شود. این طرح از پنج طاق تشکیل شده است، یکی در دو انتهای الحاقیه و سه طاق در جلو، که به نظر می‌رسد با نسبت کلیسای جامع مطابقت دارد. البته نمای جلویی ساختمان رابطه بین نسبت‌های کلیسای جامع و نسبت‌های الحاقی را نشان می‌دهد.

گالری در فضای باز به محافظت از آثار سنگی رنگارنگ کشف شده در درگاه کلیسای جامع در قرن دوازدهم کمک خواهد کرد. این دومین سایبان محافظی است که برای این منظور طراحی شده، زیرا نخستین سایبان در سال 1807 میلادی فرو ریخته شد. اگرچه اضافه شدن این طاق باستانی و معاصر، بازسازی سایبان اصلی نیست، اما همچنان با بافت تاریخی کلیسای جامع مطابقت دارد.

وزارت فرهنگ فرانسه نیز درباره این طرح جدید، اعلام کرده است: «ساخت وساز معاصری که این وزاتخانه تصور می‌کرد، کاملا انتظارات مربوطه را برآورده می‌کند. به‌طور هماهنگ در یک ساختمان میراث اصلی و به‌صورت گسترده‌تر در بافت شهری آن قرار می‌گیرد، در حالیکه از پورتال کلیسای جامع و چند رنگ‌های قدیمی آن نیز محافظت می‌کند.»

لازم به ذکر است که مقرر شده این پروژه تا سال 2022 میلادی تکمیل شده و به پایان برسد.
 
افزودن طاق معاصر به کلیسا جامع آنجرز برای حفظ نمای تاریخی

افزودن طاق معاصر به کلیسا جامع آنجرز برای حفظ نمای تاریخی

افزودن طاق معاصر به کلیسا جامع آنجرز برای حفظ نمای تاریخی

پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار