gardeshban.ir

آش دوغ یکی از غذاهای اصیل و ایرانی است که در شهرهای مختلف کشور با روش های متفاوتی پخته می شود و جز پرطرفدارترین آش ها است.
کد خبر: ۴۸۳۸۱
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰-1400 September 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
آش دوغ یکی از غذاهای اصیل و ایرانی است که در شهرهای مختلف کشور با روش های متفاوتی پخته می شود و جز پرطرفدارترین آش ها است برای طبخ این آش خوشمزه ابتدا نخودها را از 24 ساعت قبل در آب خیس کنید بهتر است برای اینکه نفخ آن کامل گرفته شود چند بار آب نخودها تعویض شود. نخودها را آبکشی کنید وسپس با آب داغ بجوشانید. نخودها را حدود 3 ساعت روی حرارت ملایم قرار دهید تا کامل پخته شوند.



مواد لازم برای 4 نفر


دوغ 1/5 لیتر 
آرد 1قاشق غذاخوری 
تخم مرغ 1عدد
سیر 5عدد
برنج نیم پیمانه 
نخود 100گرم 
سبزی آش 600گرم

یک ظرف مناسب انتخاب کنید و دوغ را در آن بریزید تا روی حرارت ملایم جوش بیاید بهتر است  برای خوشمزه تر شدن آش تان از دوغ ترش محلی استفاده کنید.یک قاشق آرد را در آب مخلوط کنید و آن را هم بزنید تا یک دست شود و به مواد اضافه کنید این کار باعث می شود که آش لعاب بدهد و شکل و مزه بهتری به خود بگیرد. در مرحله بعد تخم مرغ را در ظرفی بشکانید و با کمی دوغ مخلوط کنید و هم بزنید تا رقیق شود سپس به مواد اضافه کنید. اضافه کردن تخم مرغ اجباری نیست و بستگی به سلیقه و ذائقه شما دارد اما اگر می خواهید خیال تان از نبریدن دوغ راحت باشد و مدام حین پختن آن را هم نزنید، تخم مرغ راه حل خوبی است.  

برنج نیم دانه را که از شب قبل خیس کردیم به مواد اضافه می کنیم سپس نخودها را که در این مدت کامل پخته اند به محتویات قابلمه اضافه می کنیم. معمولا آش دوغ هر شهری سبزی های مخصوص خودش را دارد اما اگر برای بار اول است که این آش را درست می کنید پیشنهاد می کنید گشنیز، تره و کمی اسفناج به آش تان اضافه کنید.سیر را رنده کنید و اجاز بدهید آش یک ساعت روی حرارت ملایم بجوشد در آخر نیز نمک و فلفل را اضافه کنید.می توانید از یک فلفل قرمز تازه استفاده کنید که هم طعم تندی به آش تان بدهد و هم طبع سرد دوغ را بگیرد. 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار