gardeshban.ir

یک موزاییک مربوط به دوران باستان که مدت‌ها گم شده بود، در آپارتمانی در منهتن کشف شد، جایی‌که از آن به عنوان میز قهوه استفاده می‌شد. این یک داستان قابل توجه است که موزاییک روم باستان را که برای کشتی میهمانی امپراتور کالیگولا ساخته شده بود، در یک خانه امروزی قرار داشته و جزو وسایل روزمره آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۴۸۵۴۱
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰-1400 September 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
این موزاییک باستانی از اهمیت بیشتری برخوردار است، زیرا متعلق به کالیگولا است. این امپراتور جنجالی روم سلطنت کوتاهی داشت که به قتل او ختم شد. او که توسط برخی به عنوان «دیوانه» شناخته می‌شود، پس از مرگش تا حد زیادی از تاریخ پاک شد. اما در سال 1930 میلادی، دو کشتی بزرگ در پایین دریاچه نِمی، درست خارج از رم، کشف شد.

این‌ها قایق‌های تفریحی بودند که توسط کالیگولا ساخته شد و قایق بزرگتر به عنوان یک قصر شناور عمل می‌کرد. بقایای این کشتی‌ها در همان موزه‌ای قرار دارد که موزاییک را در خود جای داده است. در واقع موزاییک باستانی کشف‌شده، در محل رقص یکی از کشتی‌ها قرار داشت.

هلن فیوراتی، دلال آثار هنری در نیویورک است که به طور تصادفی و در یک گردهمایی فرهنگی متوجه می‌شود آن موزاییکی که هم‌اکنون به عنوان میز قهوه از آن استفاده می‌کند، یک اثر باستانی روم قدیم است که به کشور ایتالیا تعلق دارد.

هلن فیوراتی می‌گوید که او و همسرش این موزاییک را از یک خانواده اصیل ایتالیایی در دهه 1960 میلادی خریداری کردند. سپس آن را روی یک پایه نصب کرده و این اثر را به یک میز قهوه منحصر به‌فرد تبدیل کردند.

حال این خانواده به دستور مقامات ایتالیایی مجبور شدند که این اثر باستانی را به این کشور تحویل دهند. اما نکته جالب توجه اینجاست که یکی از کارشناسان آثار باستانی ایتالیا به هلن فیوراتی وعدع داده که او و گروهش می‌توانند یک ماکت از روی این موزاییک آماده کرده که بسیار شبیه به آن بوده و آن‌ها می‌توانند به عنوان میز قهوه از آن استفاده کنند.
 


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار