gardeshban.ir

استراحتگاه شگفت‌انگیزی به نام «صخره صحرا» جدیدترین پروژه گردشگری شرکت توسعه دریای سرخ (RSDC) در عربستان سعودی است؛ صخره صحرا که در کوه‌های ریاض تعبیه شده، توسط شرکت معماری اوپنهایم با هدف ارائه تجربه‌ای بی‌نظیر از طبیعت برای بازدیدکنندگان منطقه طراحی شده است.
کد خبر: ۴۹۳۷۶
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰-1400 October 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
جان پاگانو از شرکت توسعه دریای سرخ می‌گوید: ما می‌خواستیم مقصدی ایجاد کنیم که به میهمانان اجازه دهد زیبایی‌های دست نخورده عربستان سعودی را تجربه کنند. صخره صحرا مناظر بی‌وقفه تماشایی را برای مهمانان فراهم می‌کند و در عین حال چشم‌انداز طبیعی را برای نسل‌های آینده حفظ می‌نماید.

برای ورود به استراحتگاه، میهمانان از طریق دره‌ای که در دو طرف کوه‌ها پنهان شده است، سفر می‌کنند. سپس به اقامتگاه‌هایی می‌رسند که شامل 48 ویلا و 12 اتاق هتل است. ادغام این فضاها به میهمانان این امکان را می‌دهد که به‌طور کامل در کوهستان زندگی کرده و بیابان را به روشی کاملا جدید تجربه کنند.

اگرچه این پروژه برای کار یکپارچه با محیط طراحی شده است، بازدیدکنندگان همچنان تجملات مورد انتظار یک استراحتگاه را تجربه خواهند کرد. صحرا راک دارای اسپا، مرکز تناسب اندام، امکانات غذاخوری و غیره خواهد بود. برای بازدیدکنندگانی که علاقه‌مند به دیدن بیشتر مناظر طبیعی هستند، فعالیت‌ها شامل پیاده‌روی، کالسکه‌های تپه‌ای و البته مناظر باورنکردنی برای تماشای ستاره در شب خواهد بود.

جدای از گردشگری افزوده شده به عربستان سعودی، RSDC گزارش می‌دهد که استراحتگاه با بهبود محیط طبیعی به این منطقه کمک خواهد کرد. این ساختمان برای به حداقل رساندن اثرات زیست‌محیطی به گواهینامه LEED برنامه‌ریزی شده است. توسعه‌دهنده همچنین قصد دارد به بازسازی گیاهان بومی این فضا نیز کمک کند.

کار روی سنگ صحرا از قبل شروع شده است. انتظار می‌رود نخستین میهمانان این استراحتگاه در پایان سال 2022 میلادی باشند، اما ساخت‌وساز تا سال 2023 میلادی به طور کامل تکمیل خواهد شد.

«صخره صحرا» جدیدترین استراحتگاه پنهان در عربستان

«صخره صحرا» جدیدترین استراحتگاه پنهان در عربستان

«صخره صحرا» جدیدترین استراحتگاه پنهان در عربستان

«صخره صحرا» جدیدترین استراحتگاه پنهان در عربستان



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار