gardeshban.ir

مسئول موزه‌های خراسان جنوبی گفت: در پی کشف یک سایت فسیلی جدید در ژئوپارک طبس مرجان‌ها و دوکفه‌ای‌هایی متعلق به ۲۰۵ تا ۲۲۰ میلیون سال قبل کشف شده که تعدادی از آن به موزه زمین‌شناسی طبس منتقل شده است.
کد خبر: ۵۱۲۵۴
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۴۰۰-1400 December 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
غلامحسین شعیبی، مسئول موزه‌های خراسان جنوبی اظهار کرد: موزه میراث زمین طبس با دارا بودن ۶۰۰ نمونه انواع سنگ‌ها، کانی‌ها و مواد معدنی توانسته نظر بسیاری از علاقه‌مندان این حوزه را به خود جلب کند.

مسئول موزه‌های خراسان جنوبی ادامه داد: این موزه در عمارت سردر باغ گلشن و در مساحت ۲۰۰ مترمربع ایجاد شده است و در آن انواع کانی‌ها، سنگ‌ها، فسیل‌ها و مواد معدنی به نمایش عموم گذاشته شده است.

شعیبی با اشاره به انتقال تعدادی فسیل جدید به موزه میراث زمین طبس گفت: این فسیل‌ها در جریان بازدید کارشناسان از سایت مناطق جنوبی ژئوپارک اواخر بهمن‌ماه کشف شده که بسیار کم‌نظیر و ارزشمند است.

او افزود: سایت فسیلی تازه کشف شده شامل انواع مرجان‌ها‌ و دوکفه‌ای‌ها، متعلق به حدود ۲۰۵ تا ۲۲۰ میلیون سال قبل بوده و تنوع و گسترش لایه‌های فسیل‌دار در این سایت منحصربه‌فرد است.

شعیبی گفت: تعدادی از این فسیل‌ها برای مطالعه و بازدید عموم به موزه میراث زمین طبس منتقل شده است.

ایلنا نوشت، او یادآور شد: قدیمی‌ترین فسیلی که در ژئوپارک طبس نگهداری می‌شود مربوط به ۵۳۰ میلیون سال پیش بوده و از جاذبه‌های دیدنی برای گردشگری در این شهرستان است.


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار