gardeshban.ir

معاون میراث‌فرهنگی کشور، ارائه خدمات باکیفیت و خانواده‌محوری را جزو اولویت‌های نوروزی وزارتخانه میراث فرهنگی عنوان کرد.
کد خبر: ۵۱۵۸۰
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰-1400 December 13
گردشبان (gardeshban.ir) :

نوروز عرصه‌ای در راستای ارائه بهترین خدمات به گردشگران است. در این راستا وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،  ارائه خدمات باکیفیت و خانواده‌محوری را جزو اولویت‌های خود قرار داده است.

علی دارابی معاون میراث‌فرهنگی کشور با اشاره به تدوین دستورالعملی برای قبل، حین و پس از نوروز در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ارائه خدمات باکیفیت و خانواده‌محوری را جزو اولویت‌های وزارتخانه عنوان و اظهار کرد که نوروز عرصه‌ای برای رقابت سالم در راستای ارائه بهترین خدمات به گردشگران است.

دارابی با اشاره به تاثیرات کرونا در صنعت توریسم دنیا بیان کرد که طی این مدت، حوزه سلامت، دانش بنیان‌ها، علم و فن‌آوری و رسانه‌ها رشد چشمگیری داشته‌اند. او بیان کرد که ارائه خدمت با کیفیت به مردم و خانواده‌محوری از ارکان اصلی برنامه‌های وزارتخانه هستند.

افزایش سواد میراثی از طریق رسانه

معاون میراث‌فرهنگی با تاکید بر اینکه برای هر اقدامی باید پیوست رسانه‌ای و فرهنگی آن تدوین شود، بیان کرد که باید در سطح کشور تمامی مجموعه‌های تاریخی به مسئولان، سفرا و مردم معرفی شوند. همچنین باید افزایش سواد میراثی و شناساندن آن به آحاد مردم از طریق رسانه‌ها در دستور کار قرار بگیرد.

گردشگری تاریخی ستون خیمه گردشگری است

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم بیان کرده که حوزه گردشگری فرهنگی‌تاریخی، ستون خیمه گردشگری است. وی همچنین بیان کرد وقتی کسی وارد محوطه‌های تاریخی می‌شود، در صورت عدم حضور راهنما، باید بتواند خودش بازدید کند و اطلاعات لازم را به دست بیاورد. اما متاسفانه تابلو‌های راهنما در محوطه‌های تاریخی و در کنار نماد‌های تاریخی اطلاعات درستی در اختیار بازدیدکننده ها قرار نمی‌دهد. 


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار