gardeshban.ir

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: «استان سمنان مهد تاریخ و عرفان» به عنوان شعار گردشگری استان در سال جدید بر اساس انتخاب کمیته داخلی اداره‌کل از بین پیشنهادات عمومی مردمی انتخاب شد.
کد خبر: ۵۱۹۰۵
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰-1400 December 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
 امیر کرم‌زاده روز یکشنبه به رسانه ها افزود: این شعار با هدف معرفی و برندسازی استان سمنان به عنوان مقصد سفر انتخاب شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: این استان دارای بیش از ۹۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست ملی و آثاری از ۶۳ هزار سال پیش تا کنون است.

کرم‌زاده، مساجد تاریخی، کاروانسراها، تپه‌ها، قلعه‌های تاریخی و آثار تاریخی متنوع و متعدد را از ظرفیت‌های مهم تاریخی و گردشگری استان عنوان کرد و افزود: استان سمنان مهد عرفای شناخته شده و بزرگی چون شیخ ابوالحسن خرقانی، بایزید بسطامی، شیخ علاءالدوله بیابانکی سمنانی، و شیخ محمود مزدقانی است.

وی گفت: با توجه به ظرفیت‌های مهم و متنوع استان سمنان در حوزه‌های گردشگری، صنایع‌دستی و تاریخی، در نظر است هر ساله شعار جدیدی برای معرفی ظرفیت‌های استان اعلام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، تنوع آب و هوایی، خوراک و پوشاک، لبنیات، قومیت‌ها، اقلیم‌های متفاوت، گویش‌ها و لهجه‌ها، مناطق حفاظت شده را از جمله ظرفیت‌ها و ویژگی‌های استان عنوان کرد و افزود: «این استان زیستگاه گونه‌های نادر جانوری از جمله یوزپلنگ آسیایی، گورخر آسیایی، و زاغ بور است.

کرم‌زاده گفت: صنایع دستی نیز از جاذبه های استان سمنان است و بیش چهار هزار و ۵۰۰ هنرمند در بیش از ۵۲ رشته صنایع‌دستی در استان فعالیت دارند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار