gardeshban.ir

معاون اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از بازدید بیش ۵۳۴ هزار نفر گردشگر از اماکن تاریخی، توریستی و گردشگری مشهد و خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.
کد خبر: ۵۲۳۵۸
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۸ فروردين ۱۴۰۱-1401 January 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
یوسف بیدخوری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت واحدهای اقامتی مشهد در نوروز ۱۴۰۱ اظهار کرد: تا پایان ۶ فروردین ماه بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در واحدهای اقامتی مشهد اسکان داشته‌اند که میانگین اشغال ۷۶ درصد را برای تمام واحدهای اقامتی ثبت کرده است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۲۵ درصد از ظرفیت واحدهای اقامتی مشهد خالی شده تا بتوانیم پذیرای زائران و مسافران نوروزی در هفته دوم فروردین ماه باشیم.

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی بیان کرد: در ۶ فروردین ماه درصد اشغال هتل‌ها و متل‌ها ۸۶ درصد، هتل‌آپارتمان‌ها ۹۵ درصد، میهمانپذیرها ۷۹ درصد، اقامتگاه‌های بومگردی ۴۳ درصد و خانه‌های مسافر ۹۶ درصد بوده است.

بیدخوری در خصوص درصد اشغال واحدهای اقامتی غیررسمی نیز تصریح کرد: همچنین مدارس آموزش‌وپرورش ۲۵ درصد، کمپ‌های شهرداری ۲۴ درصد، خوابگاه‌های دانشجویی ۹۸ درصد، میهمانسراهای دولتی ۹۸ درصد، زائرسراهای ارزان‌قیمت ۹۹ درصد، حسینیه و بقاع متبرکه ۶۳ درصد و سایر اماکن اقامتی مانند سپاه ۹۷ درصد اشغال را در ۶ فروردین ماه به خود اختصاص داده بودند.

وی در خصوص آمار بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی عنوان کرد: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۶ فروردین ماه بیش از ۱۲۳ هزار نفر از موزه‌ها و امکان تاریخی دارای بلیط‌فروشی بازدید داشته‌اند که نسبت به نوروز ۹۸ بیش از ۷۴ درصد رشد داشته است.

بیدخوری گفت: تا ۶ فروردین ماه آرامگاه فردوسی با بیش از ۵۲ هزار بازدید در صدر توجه گردشگران و مسافران به مشهد بوده است. آرامگاه خیام با ۲۴ هزار بازدید، آرامگاه عطار با ۱۹ هزار بازدید و موزه نادری با ۱۳ هزار بازدید در رتبه‌های بعدی بازدید گردشگران قرار دارد.

وی افزود: تعداد کل بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی خراسان رضوی که در سامانه جانا ثبت شده ۵۳۴ هزار و ۱۳۴ نفر است.
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار