گردشبان (gardeshban.ir) : سید محمدکاظم خلدی نسب، مسئول دبیرخانه کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بدنبال برگزاری این نشست با نمایندگان 31 استان گفت: با توجه به شیوه نامه اعطای تسهیلات وام دولت به کسب و کارهای آسیب دیده از ویروس کرونا ابلاغی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کاربران در سطوح کشوری و استانی با دسترسی متعارف به سامانه کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و اعطای تسهیلات دولت – کارا - از 31 استان، با هدف بررسی درخواست های متقاضیان فوق برای دریافت تسهیلات حمایتی ناشی از بحران کرونا، تاکنون 265 کاربر در سطح کل کشور تعریف شده تا بر این اساس، فرآیند پرونده های بارگذاری توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اسرع وقت نسبت به مطالعه و ارتباط موضوعی محتوا، تایید اطلاعات و ارسال پرونده های واصله از وزارت کار به بانک های عامل در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.
او با اشاره به تاکید معاون گردشگری مبنی بر شتاب دهی به فرآیند اعطای تسهیلات به واحدهای آسیب دیده صدرالاشاره از شیوع ویروس کرونا، افزود: بر این اساس، طبق ارتباط ویدئو کنفرانس زنده با مدیران کل و کاربران، روند بهینه سازی استفاده از سامانه برای بررسی مشکلات فنی و تخصصی و ارائه راهکار و راهنمایی های لازم از طریق نمایندگان حوزه فناوری و اطلاعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئولان سامانه کارا و نیز مرکز فن آوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت متبوع انجام گرفت.
خلدی نسب با بیان اینکه طبق اعلام وزارت کار و براساس شیوه نامه ابلاغی، مهلت رسیدگی به پرونده متقاضیان 31 خردادماه تعیین شده بود، اظهار کرد: براساس فهرست ارسالی و پالایش شده توسط وزارت کار در حال حاضر حدود 7200 بنگاه اقتصادی و دارای کد کارگاهی در حوزه گردشگری شناسایی شد. بدیهی است تعداد یادشده منوط به ثبت نام در سامانه کارا و ارسال تقاضاهای خود برای رسیدگی در زمره پرونده های قابل بررسی توسط حوزه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و انعکاس به بانک های عامل قلمداد خواهد شد و با برگزاری این نشست ویدئوکنفرانس با تمام استان های کشور روند رسیدگی سرعت داده خوهد شد. لازم به ذکر است بنگاه های اقتصادی و دارای کد کارگاهی شناسایی شده و ارائه از سوی وزارت کار در حوزه های صنایع دستی و میراث فرهنگی نیز تحت بررسی و رسیدگی هستند.
مسئول دبیرخانه کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: ارائه راهنمایی های فنی و کارشناسی در این نشست مجازی موجب شد تا به سوالات کاربران استانی سامانه کارا در خصوص برخی از موانع پیش روی کاربران نظیر عدم مشاهده گزینه های تعریف شده سامانه کارا، گزارش گیری، عدم امکان تایید پرونده ها و سایر مشکلات فنی پاسخ های لازم اعلام شود.