gardeshban.ir

کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت ایرانیان در سال ۲۰۲۱

در سال های اخیر نرخ رشد مهاجرت در ایران بسیار افزایش یافته است، هرکس بنابه هدف خود کشوری را انتخاب می کند و آینده خود را می سازد.
کد خبر: ۳۵۰۶۵
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۹-1399 October 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
بهترین نوع مهاجرت از نوع کاری و تحصیلی است و خوشبختانه در سال های اخیر کشور های مختلف دنیا امکانات و تسهیلات متنوعی را برای مهاجران خود در نظر گرفته اند. معرفی انتخاب یک کشور به عنوان بهترین مکان برای مهاجرت قطعا گفته نادرستی است، چراکه عوامل زیادی در انتخاب یک کشور برای زندگی تاثیر دارد؛ سن، تحصیلات، شغل، وضعیت تاهل، خانواده، وضعیت مالی، قوانین کشور مورد نظر، تورم، قوانین مهاجرتی و شهروندی و… همگی دست به دست هم داده و هر کشوری را به نسب خواسته شما به بهترین مقصد دنیا تبدیل می کند. 

ما در ادامه قصد داریم لیستی از پرطرفدارترین کشور های دنیا برای مهاجرت ایرانیان را معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

۱-کشور سوئیس

کشور سوئیس همیشه در صدر لیست بهترین کشورهای مهاجرتی برای ایرانیان قرار دارد، ثبات اقتصادی بالا، میانگین درآمد خوب و رفاه بالا و از همه مهم تر امنیت و ثبات این کشور باعث شده است ایرانیان زیادی به این کشور فکر کنند. نکته جالب این است که حقوق مهاجران در کشور سوئیس ۳۳ درصد بیشتر از متوسط حقوق مهاجران در کشور های دیگر دنیا است. طبق جدید ترین آمار جهانی کشور سوئیس رتبه دوم در بالا بودن سطح کیفیت زندگی در دیگر کشورهای دنیا را کسب کرده است. درآمد خوب، دانشگاه هایی با رتبه های عالی جهانی، آرامش و شادی، ارائه خدمات درمانی و پزشکی و… از عواملی است که مهاجران زیادی را به این کشور می کشاند.

۲-کشور چین

کشور چین در سال های اخیر به یکی از ابر قدرت های جهان از نظر اقتصادی تبدیل شده است و به شدت با آمریکا در حال رقابت و کسب مقاوم اولی در جهان است، همین عوامل این کشور را به بهشت کاری برای ایرانیان تبدیل کرده است. درآمد سالیانه کارمندان کشور چین بالغ بر ۱۱۶۷۶۱۵ یوان چین (۱۶۹۷۵۶ $) است، با وجود جمعیت بالای چین فرصت های شغلی نیز به همین نسبت بسیار هستند. 

طبق آماری که در سال های اخیر از مهاجران کشور چین بدست آمده است، بیش از ۶۸ درصد آن ها شهر هنگ کنگ را یک مکان عالی برای ایجاد اشتغال زایی و کسب درآمد دانسته اند. علاوه بر موقعیت های شغلی بسیار خوب کشور چین، دانشگاه های آن نیز بسیار از اعتبار جهانی بالایی برخوددار هستند و سالیانه هزاران دانشجو در مقاطع مختلف برای تحصیل به کشور چین مهاجرت می کنند. بورسیه های مختلف دولت چین برای دانشجویان مقاطع مختلف رفاه نسبتا خوبی را برای دانشجویان فراهم می کند.

۳-استرالیا

یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت های کاری و به خصوص مهاجرت تحصیلی، کشور استرالیا است. این کشور زیبا با طبیعت سحرانگیز خود در کنار شهر های مدرن، به آروزی خیلی از مهاجران تبدیل شده است؛ سالیانه هزاران مهاجر، استرالیا را مقصدی برای کاری و تحصیل خود انتخاب می کنند. امکانات زیاد، آرامش و طبیعت و آب و هوای خوب، امکانات رفاهی و تحصیلی بالای استرالیا، دانشگاه های این کشور را در صدر لیست دانشجویان دنیا به خصوص دانشجوهای ایرانی قرار می دهد. 

زبان انگلیسی و هزینه های به نسبت کم خرید دلار استرالیا از عوامل دیگری است که این کشور را در بین دانشجویان ایرانی محبوب کرده است. سالیانه دانشگاه های مختلف استرالیا موقعیت های تحصیلی عالی با بورسیه و فاند های نسبتا بالا را به داشنجویان پیشنهاد می کنند.

۴-کشور اسپانیا

برای مهاجرت کاری و تحصیلی خود به دنبال یک کشور اروپایی هستید که علاوه بر خدمات رفاهی و تحصیلی خوب، هزینه های زندگی پایینی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی داشته باشد؟! پس باید حتما کشور اسپانیا را در لیست خود داشته باشید. 

دانشگاه های عالی کشور اسپانیا زبانزد خاص و عام است به همین دلیل دانشجویان زیادی کشور اسپانیا را برای تحصیل انتخاب کرده و این کشور را پلی برای مهاجرت به کشور های چون آمریکا تبدیل می کنند. با این که اسپانیا یک کشور اروپایی است اما فرهنگ و برخورد مردمان این کشور بسیار شبیه به فرهنگ ایرانیان است. مردمان اسپانیا بسیار شاد هستند و در هر فرصت سعی می کنند به شادی و خوش گذرانی مشغول باشند. 

بسیار از مهاجران کشور اسپانیا را برای سپری کردن دوران بازنشستگی خود انتخاب می کنند، حدود ۴۱ درصد مهاجران اسپانیا افراد میانسال هستند، ارائه کیفیت زندگی خوب و خدمات درمانی و پزشکی کشور اسپانیا را به سومین کشور اروپایی از نظر سطح و میزان تعادل بین زندگی و کار تبدیل کرده است.

۵-کشور اتریش

برای سال های زیادی کشور اتریش یکی از مقاصد مهاجرت کاری و تحصیلی ایرانیان محسوب می شد، نزدیکی به کشور آلمان، قوانین مهاجرتی آسان و ارائه خدمات رفاهی خوب از عواملی موثر در جذب مهاجران ایرانی بودند. متاسفانه در سال های اخیر با وجود سیل مهاجران سوری به کشور های اروپایی روند مهاجرت به اتریش کمی سخت تر شده است اما همچنان در صدر لیست پرطرفدارترین کشور مهاجرتی برای ایرانیان قرار دارد. 

کشور اتریش یکی از بهترین کشور های اروپایی است که خدمات تحصیلی عالی را ارائه می دهد، اکثر دانشگاه های اتریش رایگان هستند و بورسیه های خوبی را ارائه می دهند به همین دلیل اتریش مقصد اصلی بسیاری از دانشجویان ایرانی است. میانگین درآمد متوسط کارمندان در اتریش در حدود ۷۴۵۴۵ € (۸۵۲۸۸ $) است. طبق آمار های سال های اخیر اتریش ۷۱ درصد رضایت مهاجران را از نظر تعادل در زندگی و کار را کسب کرده است.

۶-کشور نیوزلند

شاید کم تر کسی در زمان انتخاب مقصد مهاجرتی خود به کشور نیوزلند توجه کند، اما در سال های اخیر کشور نیوزلند خدمات خوبی را برای مهاجرت ارائه داده است. کشور نیوزلند در همسایگی کشور استرالیا قرار دارد و از قوانین مهاجرتی کشور استرالیا پیروی می کند. در صورت کسب اقامت نیوزلند، می توانید بدون نیاز به دریافت ویزا به بیش از ۱۷۲ کشور در دنیا سفر کنید. 

نیوزلند بر خلاف وسعت کمی که دارد اما از اقتصاد بسیار پر رونق و پیشرفته ای برخورددار است و موقعیت های شغلی خوبی را ارائه می دهد. دانشگاه های موجود در این کشور نیز دارای اعتبار جهانی بالایی هستند و موقعیت های تحصیلی بسیار خوبی را به دانشجویان سرتاسر دنیا پیشنهاد می کنند.

۷-کشور آلمان

از پرطرفدارترین کشورهای مهاجرخیز دنیا که قصد داریم؛ معرفی می کنیم کشور آلمان است. آلمان یکی از مهاجرخیزترین کشورهای اروپایی است که در بین ایرانیان از محبوبیت بسیاری برخورددار است. 

بسیاری از دانشجویان ایرانی به دلیل آموزش رایگان و نبود شهریه، کالج و دانشگاه های آلمان را برای تحصیلات خود انتخاب می کنند. کشور آلمان از اقتصاد بسیار قوی برخورددار است و فرصت های شغلی بسیاری را برای شهروندان خود فراهم می کند. یکی از موانعی که برسرراه مهاجران ایرانی قرار دارد یادگیری زبان آلمانی بیش از تحصیل یا در حین کار است، خوشبختانه کلاس های آموزش زبان آلمانی از طرف خود سفارت برای مهاجران به صورت کاملا رایگان برگزار می شود. 

درآمد متوسط سالیانه کارمندان کشور آلمان در حدود ۸۵۳۸۸ € (۹۷۶۹۳ $) است، خبر خوب این است که در صورت از دست دادن شغل خود دولت آلمان تا مدتی که کار مناسبی پیدا کنید به شما حقوق و مزایای بیکاری را پرداخت خواهد کرد.

۸-کشور کانادا

در آخر لیست خود می خواهیم یکی از پرطرفدارترین کشورهایی که ایرانیان زیادی سالیانه به آن مهاجرت می کنند را معرفی کنیم. کشور کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشور های دنیا محسوب می شود، قوانین مهاجرتی کانادا شرایط مناسبی را برای دریافت اقامت دائم به مهاجران پیشنهاد می کند. کشور کانادا پس از آمریکا یکی از بهترین کیفیت های زندگی را در دنیا دارد و از نظر اقتصادی کشور پیشرفته­ای است. 

راه های زیادی وجود دارد که مهاجران بتوانند به سرعت کارت اقامت دائم خود را دریافت کنند، خوشبختنانه کشور کانادا از نظر موقعیت های کاری و تحصیلی بسیار غنی است. سرمایه گذاران به راحتی می توانند با سرمایه معقول در کشور کانادا سرمایه گذاری کنند. از طرف دیگر دانشگاه های کانادا در رنک های جهانی بالایی قرار دارند و در مقطع های مختلف تحصیلی موقعیت های عالی با بورس تحصیلی را به دانشجویان اقصی نقاط جهان به خصوص ایران اعطا می کنند. 

دانشجویان بعد از تحصیل اجازه کار دارند. یکی از عواملی که ایرانیان زیادی را برای زندگی به کانادا می کشد این است که در صورت تولد فرزند در خاک کانادا به سرعت تابعیت این کشور را دریافت می نماید.
پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار