gardeshban.ir

سفر به وان ترکیه از اردبیل برقرار می‌شود

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل از پیگیری برقراری محور زمینی اردبیل – وان ترکیه در راستای تکمیل زنجیره گردشگری سلامت خبر داد.
کد خبر: ۶۲۵۷۴
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳-1403 March 10
گردشبان (gardeshban.ir) :

سفر به وان ترکیه از اردبیل برقرار می‌شود

حسن محمدی ادیب روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: قرارداد همکاری سه شرکت حمل و نقل از اردبیل، وان و یک شرکت حمل و نقل دیگر در حال انعقاد است و با توجه به رایزنی‌های انجام شده با طرف ترکیه‌ای، این امر می‌تواند در رونق گردشگری سلامت استان اردبیل موثر باشد.

 

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده و با همراهی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، خط زمینی اردبیل – وان با هدف جذب گردشگران حوزه سلامت برقرار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اضافه کرد: ساماندهی و آسفالت مسیرهای گردشگری استان اردبیل از موارد مهمی است که در همکاری با اداره کل راهداری استان، به دنبال تحقق آنها و تکمیل زیرساخت‌ها هستیم.

محمدی ادیب همچنین گفت: عملیات اجرایی تکمیل مسیر دسترسی پل معلق ورگه‌سران، مسیر دسترسی پیست اسکی اوجور و سایر پروژه‌های گردشگری استان آغاز شده و تا پایان فصل کاری در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

وان با بیش از ۶۰۰ هزار نفر جمعیت از شهرهای بزرگ، تاریخی و گردشگرپذیر در شرق ترکیه است ، این شهر از شمال و غرب به دریاچه وان، از شرق به کوه‌های مرتفع سیاه کوه و اِرک و از جنوب به کوه آرتوس منتهی می‌شود.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و با جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، اقتصادی و مذهبی از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی است.

برچسب ها:
پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار