gardeshban.ir

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت/

حج امسال از نظر سیاسی در مقایسه با سال‌های گذشته متمایز است/ تاکنون ۷۰ هزار نفر از زائران ایرانی وارد سرزمین وحی شده‌اند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: حج امسال از نظر سیاسی در مقایسه با سال‌های گذشته متمایز است. تاکنون ۷۰ هزار نفر از زائران ایرانی وارد سرزمین وحی شده‌اند که در دو شهر مدینه و مکه مستقر هستند.
کد خبر: ۶۲۶۳۸
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳-1403 March 16
گردشبان (gardeshban.ir) :

حج امسال از نظر سیاسی در مقایسه با سال‌های گذشته متمایز است/  تاکنون ۷۰ هزار نفر از زائران ایرانی وارد سرزمین وحی شده‌اند

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب پس از ورود به مکه در جمع زائران، درخواست کرد قوانین و دستورالعمل‌های کشور میزبان را رعایت کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار کرد: حج، هر سال با توجه به شراط محیطی، زمانی، برنامه‌ای و جهانی نسبت به موسم‌های حج سال‌های گذشته متفاوت است، در همین راستا، حج امسال از نظر اجرایی و فرهنگی تمایزهایی با حج سال‌های قبل داشته است. در موسم حج امسال ما رئیس‌جمهور بزرگوار را از دست دادیم و هیچ‌وقت در دوران حج تمتع برپایی انتخابات نداشته‌ایم، اگرچه سال‌های قبل در دوران حج عمره شاهد انتخابات بوده‌ایم که این دو مسئله (از دست دادن رئیس‌ جمهور و انتخابات) حج امسال را از نظر سیاسی در مقایسه با سال‌های گذشته متمایز کرده است.

نواب اضافه کرد: در سال‌های گذشته در حج شاهد این نبودیم که بخشی از پیکر جهان اسلام شاهد چنین جنایات وحشتناکی باشد. همچنین، مسئله برائت در حج امسال در حالی است که مناطق مختلف جهان شاهد برائت جهانی از استکبار و اقدامات استکباری است.

او اظهار کرد: ابراهیم‌شناسی و ارائه درس‌هایی درباره سیره حضرت ابراهیم (ع) از ویژگی‌های بخش فرهنگی حج امسال بوده و همچنین در زمینه کاهش کارگزاران حج، ارائه خدمات به زائران و انتقال آنها فعالیت خوبی صورت گرفته است. در زمینه پزشکی نیز توانایی جسمی زائران مورد بازنگری قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه امیدواریم زائران با سلامتی و حجی مقبول به کشور برگردند، گفت: حج امسال در مقایسه با تمام حج‌های قبل و بعد از انقلاب از نظر تعداد کارگزار به زائر، کمترین میزان کارگزار حج را داشته است.

او در ادامه به خدمات‌ عربستان به عنوان میزبان حجاح اشاره کرد و افزود: از تمام کسانی که به زائران خدمت می‌کنند، قدردانی می‌کنم، همچنین از تمام افرادی که از کشورهای مختلف برای خدمت به زائران بیت‌الله‌الحرام به این سرزمین آمده‌اند، نهایت تشکر را دارم و در واقع اگر خدمات این افراد نباشد، امکان جابجایی ۲ میلیون زائر در نزدیک به دو ماه در شهرهای مختلف با اعمال و مناسک مختلف میسر نخواهد بود.

سیدعباس حسینی ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ که همراه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به مکه وارد شد، گفت: تاکنون ۷۰ هزار نفر از زائران ایرانی وارد سرزمین وحی شده‌اند که در دو شهر مدینه و مکه مستقر هستند و البته تعداد زائران در جوار بیت‌الله الحرام بیشتر و هر روز افزایش می‌یابد.

او ادامه داد: امسال عوامل اجرایی کاهش پیدا کرده‌اند و حدود ۵ درصد تعداد زائران، عوامل اجرایی هستند.

حسینی همچنین به انتقال زائران از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر اشاره کرد و افزود: در گذشته زائران مسیر مدینه تا مکه را حدود ۸ ساعت طی می‌کردند، اما امسال این مسیر را با قطار حدود دو ساعت و نیم طی می‌کنند و در مورد وضعیت اسکان نیز امسال در مقایسه با سال‌های گذشته از کیفیت بهتری برخودار است.

برچسب ها:
پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار