gardeshban.ir

اقامتگاه بوم گردی سرای سفیر، تجربه حسی نوستالژیک و خاطره انگیز در اصفهان+ عکس

اقامتگاه بوم گردی سرای سفیر اصفهان یک خانه قدیمی است که اقامت در آن حس نوستالژیکی به مهمانانش القا می کند و با اینکه قدمتش به ۸۰ سال می رسد ولی یکی از شیکترین اقامتگاه های شهر نصف جهان به شمار می رود.
کد خبر: ۶۲۶۷۶
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳-1403 March 19
گردشبان (gardeshban.ir) :

اقامتگاه بوم گردی سرای سفیر اصفهان یک خانه قدیمی است که اقامت در آن حس نوستالژیکی به مهمانانش القا می کند و با اینکه قدمتش به ۸۰ سال می رسد ولی یکی از شیکترین اقامتگاه های شهر نصف جهان به شمار می رود. سرای سفیر در خیابان مسجد سید واقع شده است؛ جایی که تنها ۱۵ دقیقه از شاهکارهایی مثل کاخ چهلستون فاصله دارد. این اقامتگاه در سال ۹۷ فعالیتش را در این عرضه شروع و در ۷ اتاق از مهمانانش میزبانی کرد.


محیط باصفایی که در این اقامتگاه مهیا شده سعی کرده با احیای سبک زندگی سنتی سفر خاطره انگیزی را برای مهمانانش رقم بزند. سرای سفیر اصفهان که از دوران پهلوی به جا مانده، زمانی خانه سفیر کویت بود و به همین سبب در زیبایی معماری بیرونی و داخلی اش شکی نیست. باصفاترین بخش اقامتگاه بوم گردی سرای سفیر اصفهان حیاط و باغچه هایش است؛ جایی که می توان روی ایوان بزرگ یا صندلی های حیاطش نشست و حوض بزرگ آبی، آب نما و رزهای رنگارنگ اطراف را تماشا کرد و به گپ و گفتگو مشغول شد.


از بین ۷ اتاقش نیز باید یکی را انتخاب کرد، پنجره بعضی از اتاق ها رو به حیاط هستند؛ پنجره های رنگارنگ چوبی که فضای نوستالژیکی می سازند. اتاق های اقامتگاه بوم گردی سرای سفیر اصفهان مجهز به سرویس تخت خواب هستند و در ظرفیت های ۲ تا ۴ نفره در اختیار مهمانان قرار می گیرند. امکان رفاه و آسایش مهمانان با قرار گرفتن سیستم گرمایشی شوفاژ، سرویس بهداشتی فرنگی، میز و صندلی، اینترنت، رخت آویز، مینی بار، کمد لباس، کولر گازی، تلویزیون و یخچال فراهم شده است. بعضی از اتاق ها دارای حمام هستند و در برخی نیز کابین مخصوص حمام قرار گرفته است. در صورتی که اتاق ها دارای سرویس بهداشتی یا حمام نباشند باید از سرویس بهداشتی و حمام مشترک استفاده کرد.


اتاق های اقامتگاه بوم گردی سرای سفیر اصفهان شامل اتاق اطلسی، لاجورد، ناردون، یاقوت، فیروزه، رازقی و شیدرخ می باشند. معمولا اقامتگاه های سنتی فکر خورد و خوراک مهمانشان را می کنند و به همین جهت سرای سفیر اصفهان نیز دارای یک رستوران است که انواع و اقسام غذاهای ایرانی را برای مهمانانش طبخ و سرو می کند. در قسمت حیاط خلوت این سرای میز و صندلی چیده شده و می توان دور از سر و صدا ساعتی را آنجا خلوت کرد. این میز و صندلی ها متعلق به کافی شاپ فضای باز اقامتگاه هستند که می توان در هر ساعتی از روز آنجا نشست و نوشیدنی های خنک و دلچسبی را میل کرد.


گفتنی است که اقامتگاه بوم گردی سرای سفیر اصفهان برای اینکه یاد و خاطره اش را در ذهن مهمانانش ماندگار کند، فروشگاهی را در اقامتگاه دایر کرده تا کار خرید سوغاتی و صنایع دستی را برای مهمانان راحت تر سازد. اقامتگاه بوم گردی سرای سفیر اصفهان به یاد زمان های گذشته شربت خانه ای دارد که وسط آن یک کرسی بزرگ تعبیه شده و مهمانان می توانند روزهای سرد زمستان به آن جا بروند و دور هم چای میل کنند و سنت های گذشته را جان ببخشند. از امکانات و خدمات دیگر این اقامتگاه می توان به نمازخانه، صندوق امانات، اتاق سیگار، گشت غیررایگان و دستگاه بازی اشاره کرد. داخل محوطه اقامتگاه نیز جایی برای پارک وسایل نقلیه وجود دارد که محدود است.


اماکن نزدیک به اقامتگاه بوم گردی سرای سفیر اصفهان

فاصله اقامتگاه بوم گردی سرای سفیر اصفهان تا رستوران کباب بناب آذربایجان: ۲۹۰ متر
فاصله اقامتگاه بوم گردی سرای سفیر اصفهان تا مسجد شیش: ۴۰۰ متر
فاصله اقامتگاه بوم گردی سرای سفیر اصفهان تا کاخ چهلستون: ۲.۲ کیلومتر
فاصله اقامتگاه بوم گردی سرای سفیر اصفهان تا بازار بزرگ اصفهان: ۲.۵ کیلومتر
فاصله اقامتگاه بوم گردی سرای سفیر اصفهان تا میدان نقش جهان: ۲.۸ کیلومتر

 

اقامتگاه بوم گردی سرای سفیر اصفهان

اقامتگاه بوم گردی سرای سفیر اصفهان

اقامتگاه بوم گردی سرای سفیر اصفهان

اقامتگاه بوم گردی سرای سفیر اصفهان

اقامتگاه بوم گردی سرای سفیر اصفهان

اقامتگاه بوم گردی سرای سفیر اصفهان

اقامتگاه بوم گردی سرای سفیر اصفهان

پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار