gardeshban.ir

هواپیمای شرکت هوایی انگلیس، بریتیش ایرویز (British Airways، به جای دوسلدورف در آلمان، در فرودگاه ادینبورو در اسکاتلند فرود آمد.
کد خبر: ۱۱۶۲۱
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۸-1398 January 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
شرکت هواپیمایی انگلیس مدعی است کاغذبازی اشتباهی موجب شده است تا پرواز لندن به دوسلدورف، با 800 کیلومتر اختلاف، در شهر ادینبورو فرود آید.

این پرواز به جای این که در صبح دوشنبه این هفته، از فرودگاه سیتی لندن به سمت کانال مانش برود تا وارد قاره اروپا شود، برعکس حرکت کرده و به شمال رفته و در اسکاتلند نشسته است.
مسافران زمانی که خلبان اعلام کرد به فرودگاه ادینبورو خوش آمدید، از این اشتباه آگاه شدند و ناسزاگویی به خلبان را آغاز کردند.

این پرواز را یک شرکت آلمانی به نام دبلیو دی ال (WDL) اجاره و مدیریت کرده بود و خلبان با دستوری از آلمان، مسیر اشتباهی را پی گرفته بود. مسافران هواپیما ابتدا تصور می کردند خلبان، شوخی می کند که وارد ادینبورو شده اند اما سپس خشمگین شده اند.

خلبان پس از آگاهی از اشتباه از مسافران خواسته است در صورت علاقه مندی به سفر به دوسلدورف، دست خود را بالا بیاروند که همه مسافران چنین کرده اند.

پس از سوخت گیری در فرودگاه ادینبورو، این هواپیما پس از دو و نیم ساعت تاخیر، با حدود 90 مسافر دوباره به راه افتاد و این بار، مسیر دوسلدورف را در پیش گرفت.

علاوه بر مزایای دریافتی برای سفر به ادینبورو، مسافران این پرواز براساس ماده 261 قوانین پروازی اتحادیه اروپا، دستکم باید 250 یورو تاوان بگیرند زیرا با بیش از 5 ساعت و 20 دقیقه تاخیر، به مقصد رسیدند.

به گزارش بریتیش ایرویز، بررسی چرایی و چگونگی این اشتباه در دست بررسی است.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار