gardeshban.ir

روند انتقال سه روزه تجهیزات خطوط هوایی ترکیش ایرلاین از فرودگاه آتاتورک به فرودگاه استانبول آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۸۲۲
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ فروردين ۱۳۹۸-1398 January 16
گردشبان (gardeshban.ir) :

آناتولی نوشت: در روند انتقال کامل فرودگاه «آتاتورک» به فرودگاه «استانبول» که از ساعت ۳٫۰۰ بامداد امروز آغاز شد، تجهیزات خطوط هوایی ترکیش ایرلاین (THY) با اتخاذ تمامی تدابیر امنیتی منتقل می‌شود. کانتینرهای حامل این تجهیزات از فرودگاه آتاتورک خارج شده و از طریق بزرگراه کوزی مرمره به مقصد خواهند رسید.

همچنین نیروهای پلیس و ژاندارمری به منظور تامین امنیت و پیشگیری از هرگونه اتفاق احتمالی در پنج نقطه مختلف مسیر مستقر شده‌اند.

شرکت ترکیش ایرلاینز پیش از این با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تمامی پروازهای این شرکت پس از ۶ آوریل امسال از فرودگاه «آتاتورک» به فرودگاه جدید «استانبول» منتقل و کلیه پروازها از این فروگاه انجام می‌شود.

جزئیات آغاز انتقال فرودگاه آتاتورک به فرودگاه جدید استانبول + تصاویر

یورونیوز هم نوشت: همزمان با آغاز مرحله نهایی انتقال پروازهای بین‌المللی به فرودگاه جدید استانبول، فعالیت فرودگاه آتاتورک از ساعت ۲ بامداد تا ۲ بعدازظهر روز شنبه متوقف می‌شود.

مطابق اعلام مقام‌های فرودگاهی ترکیه، تاکنون عملیات انتقال ۳۸ درصد پروازهای بین‌المللی از فرودگاه آتاتورک به استانبول انجام شده و تکمیل این عملیات طی ۴۵ ساعت آینده صورت خواهد گرفت.

فرودگاه آتاتورک با جابجایی ۶۸.۲ میلیون مسافر در سال ۲۰۱۸ میلادی عنوان هجدهمین فرودگاه بزرگ دنیا را از آن خود کرد. این در حالی است که فرودگاه استانبول با ظرفیت جابجایی ۲۰۰ میلیون مسافر در سال طراحی شده و تا سال ۲۰۲۸ میلادی دارای ۶ باند پروازی مستقل از هم خواهد بود.

در سال ۲۰۱۷ میلادی فرودگاه آتلانتای آمریکا توانست ظرفیت پذیرش و جابجایی حدود ۱۰۴ میلیون مسافر در سال را کسب کند. فرودگاه‌های پکن با ظرفیت پذیرش حدود ۹۶ میلیون، دوبی با توان پذیرش بیش از ۸۸ میلیون، توکیو با ظرفیت جابجایی بیش از ۸۵ میلیون مسافر و لوس‌آنجلس با امکان پذیرش افزون بر ۸۴ میلیون مسافر از جمله بزرگ‌ترین فرودگاه‌های جهان به شمار می‌روند.

جزئیات آغاز انتقال فرودگاه آتاتورک به فرودگاه جدید استانبول + تصاویر

فرودگاه  ۱۱٫۷ میلیارد دلاری استانبول که بیرون از شهر استانبول قرار دارد به بزرگ‌ترین و پرترددترین فرودگاه‌ جهان تبدیل می‌شود. فرودگاه جدید استانبول به ۲۲۸ میز کنترل گذرنامه، ۲۰ هزار صندلی انتظار و ۴۰ هزار جای پارک مجهز است.

پس‌ از جایگزینی با فرودگاه آتاتورک، فرودگاه جدید استانبول به قطب اصلی شرکت هواپیمایی ترکیش تبدیل خواهد شد. این شرکت هواپیمایی از استانبول به بیش‌ از ۱۱۰ کشور جهان پرواز می‌کند و بسیاری از گردشگران بین‌المللی با این پرواز به شهر آسیایی‌ اروپایی ترکیه می‌آیند.

این فرودگاه که پیمانکار آن شرکت آی‌جی‌ای است و از ۶ باند پرواز، سه پایانه و ۱۰۰هزار مترمربع فضای فروش تشکیل می‌شود در زمینی به مساحت ۷۶٫۵ میلیون مترمربع در فاصله ۳۴٫۵ کیلومتری از مرکز استانبول قرار دارد. در طول فاز نخست آن انتظار می‌رود بیش‌از ۹۰ میلیون مسافر در سال به بیش‌از ۳۵۰ مقصد با بیش‌ از ۲۵۰ فروند هواپیما سفر کنند. با افتتاح فازهای بعدی، ظرفیت این فرودگاه به ۲۰۰ میلیون مسافر در سال خواهد رسید و تا سال ۲۰۲۸ بزرگ‌ترین فرودگاه ترکیه به یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان و به قطب اتصال آفریقای شمالی، اروپا و آسیا تبدیل خواهد شد.

شرکت آی‌جی‌ای، شرکت پیمانکارِ فرودگاه جدید استانبول در ترکیه قراردادی را برای ساخت هتلی با گروه هتل‌های زنجیره‌ای یوتل در لندن امضا کرده است. این یوتل جدید که در مجموع ۴۵۱ اتاق دارد یکی از بزرگ‌ترین هتل‌های فرودگاهی جهان خواهد بود که هم از طریق محدوده مرز هوایی و هم در محدوده پیش‌از کنترل گذرنامه دسترسی به آن میسر است. فضای هتل در محدوده مرز هوایی دارای ۱۰۲ اتاق و در محدوده پیش‌از کنترل گذرنامه دارای ۳۴۹ اتاق است. فضای هتل در محدوده پیش‌ از کنترل گذرنامه به رستوران، باشگاه ورزشی و کافی‌شاپ مجهز است.
جزئیات آغاز انتقال فرودگاه آتاتورک به فرودگاه جدید استانبول + تصاویر

با توجه به این تغییرات مسافران ایرانی که قصد سفر به استانبول را دارند این تغییرات را مد نظر قرار دهند تا برنامه‌ریزی مناسبی برای سفر خود داشته باشند. فاصله این فرودگاه تا میدان تقسیم بسیار بیشتر از فرودگاه آتاتورک است.



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار