gardeshban.ir

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه در آیین ویژه‌ای به مناسبت تقدیم استوارنامه خود به «ویلم الکساندر» پادشاه هلند و آغاز رسمی دوره سفارتش در این کشور در کاخ نوردین، تابلوی زیبایی از هنر نقاشیخط ایرانی را تقدیم پادشاه هلند کرد.
کد خبر: ۱۳۲۱۶
تاریخ انتشار : شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 04
گردشبان (gardeshban.ir) :

علیرضا کاظمی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه اعلام کرد: اهدای این اثر فاخر که به یادگار در مجموعه سلطنتی هلند نگهداری خواهد شد، همراه با آرزوی گسترش همکاری دو ملت و دولت ایران و هلند و ارائه توضیحات شفاهی و مکتوب در معرفی و ستایش هنر خوشنویسی ایرانی و اثر مزبور صورت گرفت که مورد توجه و تقدیر پادشاه هلند واقع شد.

این اثر با عنوان «دیدار» و با مضمون مصرعی از یکی از غزلیات لسان الغیب حافظ شیرازی، اثری زیبا از سید حسین فدایی خوشنویس و نقاش جوان ایرانی از خطه شهر اسفراین استان خراسان است که آثار متعددی از این هنر در سبک‌های مختلف آفریده است.

مجموعه کاخ سلطنتی آمستردام یکی از سه کاخ سلطنتی هلند است که براساس مصوب مجلس این کشور، خاندان سلطنتی در آن اقامت دارند.  این کاخ که در غرب میدان دم در مرکز آمستردادم قرار دارد سال ۱۶۵۵ افتتاح شده است.

این کاخ در دوره عصر طلایی هلند در قرن ۱۷ میلادی به‌عنوان تالار شهر بنا شد، اما ساختمان آن در دوره لویی ناپلئون بناپارت (برادر کوچک‌تر ناپلئون) به کاخ سطلنتی تبدیل شد و بعدها خاندان سلطنتی هلند از آن به‌عنوان اقامتگاه استفاده کردند.

ازدواج و تاجگذاری شاه کنونی هلند ویلم-آلکساندر در این کاخ انجام شده است.

تابلو نقاشیخط ایرانی راهی موزه سلطنتی پادشاهی هلند شد





پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار