gardeshban.ir

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: عملیات مرمت پل تاریخی کشکان که در اثر سیل فروردین ماه تخریب شده بود، آغاز شد
کد خبر: ۱۳۵۳۱
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 13
گردشبان (gardeshban.ir) :

سیدامین قاسمی با بیان اینکه در جریان سیل اخیر خساراتی به حوزه میراث فرهنگی این استان وارد شد و بخشی از آثار تاریخی دچار آسیب شدند، اظهار داشت: در اثر سیل یکی ازپایه‌های پل تاریخی کشکان تخریب شد.وی با بیان اینکه بقیه آثار تاریخی که در اثر سیل آسیب دیده‌اند نیز در دست مطالعه و آسیب‌شناسی هستند، اظهار داشت: هنوز اعتباری برای بازسازی آثار تاریخی آسیب‌دیده در سیل به این استان اختصاص داده نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: در جریان حادثه سیل فروردین ماه 550 میلیارد ریال به آثار تاریخی استان خسارت وارد شد. وی با بیان اینکه به آثار طبیعی و زیرساخت‌های گردشگری نیز آسیب وارد شده است، افزود: پل آبشار بیشه و جاده بعضی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری آسیب دیدند.

قاسمی با‌اشاره به اینکه این سیل، ضرر‌هایی را به بخش گردشگری استان وارد کرده است، گفت: حجم خسارات حوزه‌های زیرساختی و گردشگری بالغ بر150 میلیارد ریال بوده است. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: همچنین 70 میلیارد ریال خسارت به بخش صنایع دستی وارد شده است.




مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار