gardeshban.ir

مصر عملیات مرمت تابوت طلاپوش توت‌عنخ‌آمون فرعون معروف و جوان این کشور را آغاز کرد.
کد خبر: ۱۵۸۱۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 15
گردشبان (gardeshban.ir) :

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از قاهره، عملیات مرمت تابوت طلاپوش توت‌عنخ‌آمون فرعون معروف و جوان در آستانه گشایش موزه جدید مصر در سال آینده، انجام می شود.

«خالد العنانی» وزیر آثار باستانی مصر گفت که مرمت این تابوت که از چوب ساخته و با لایه ای از طلا پوشانده شده است، دستکم هشت ماه زمان می برد.

آغاز عملیات مرمت تابوت طلایی فرعون جوان مصر

وی دلیل زمان بر بودن این عملیات را حساس بودن آن توصیف کرد، زیرا تابوت از سال ۱۹۲۲ زمانی که «هاوارد کارتر» باستان شناس انگلیسی یک مقبره سه هزار ساله و تابوت درون آن را کشف کرد، تعمیر نشده است.

این باستان شناس انگلیسی تابوت را در سال ۱۹۲۲ در نزدیکی شهر الاقصر کشف کرد. این تابوت به عنوان یکی از آثار عصر باستانی مصر به خوبی حفظ شده است.

تابوت تا ماه گذشته میلادی در مقبره مانده بود، تا اینکه به موزه بزرگ مصر که در نزدیکی مجموعه اهرام جیزه در خارج از قاهره ساخته شده است، منتقل شد.

توت‌عنخ‌آمون در سن ۹ سالگی تاخت و تخت را در اختیار گرفت و تا زمان مرگش در سن ۱۸ یا ۱۹ سالگی بر مصر حکمرانی کرد.

وزیر آثار باستانی مصر گفت: ما یک اثر هنری تاریخی و منحصر به فرد را نه فقط برای مصر بلکه برای جهانیان به نمایش می گذاریم.

آغاز عملیات مرمت تابوت طلایی فرعون جوان مصر

این تابوت به همراه دیگر گنجینه ها و آثار هنری مقبره سه هزار ساله، در موزه بزرگ مصر به نمایش در می آید.۹۱۰۹

نقاب مرگ توت‌عنخ‌آمون که از طلای ناب ساخته و با سنگ های کمابیش قیمتی پوشانده شده، در سال های اخیر پس از آنکه کارگران موزه مصر در قاهره، ریش نقاب را در سال ۲۰۱۴ شکستند، مرمت شده است.

آغاز عملیات مرمت تابوت طلایی فرعون جوان مصر

ایرنا




پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار