gardeshban.ir

مجموعه تاریخی و گردشگری کهندژ در استان خراسان رضوی ، روستای رادکان شهر چناران واقع شده است.
کد خبر: ۱۷۵۳۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۸-1398 July 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
روستای رادکان در ۷۵ کیلومتری مشهد، شمال غربی چناران و در دامنه های جنوبی رشته کوه هزار مسجد واقع شده. در نزدیکی این روستا رودخانه ی کشف رود قرار دارد که در گذشته یکی از پر آب ترین  رود های خراسان رضوی بوده از این رو روستای رادکان دارای اقلیم و آب و هوایی معتدل و زمین های حاصلخیز می باشد. 

این خانه ی تاریخی که در دوران افشاریه بنا شده، عنوان دارالحکومه و برج دیده بانی رادکان را داشته و اکنون پس از مرمت و بازسازی بعنوان اقامتگاه در اختیار مسافران و گردشگران قرار دارد. این مجموعه، باغی ست به مساحت ۲۲۰۰ و زیر بنای ۴۵۰ متر که با داشتن ۴ اتاق، پذیرای ۳۰ مسافر برای اقامت شبانه و ۱۰۰ مسافر برای اقامت نیم روز می باشد.

۴ اتاق این خانه با نام های شاه نشین، برج دیده بانی، حوض خانه و اتاق بالا هشتی، به شرح زیر است:

اتاق شاه نشین: این اتاق دارای یک فضای هال و ۲ اتاق ۱۲ متری ست که در مجموع متراژ آن به ۶۰ متر می رسد. فضای اتاق با اشیاء قیمتی، پشتی ها، پرده های زیبا و فرش های دستبافت تزئین شده و کاملا کف خواب است. همچنین توالت ایرانی، فرنگی و حمام در آن بصورت مجزا قرار دارد.

اتاق برج دیده بانی: این اتاق که در گذشته همان برج دیده بانی دژ بوده، با سقفی چوبی و دیوار های کاه گلی در ارتفاع ۱۰ متری از سایر اتاق ها ساخته شده است. فاقد توالت بوده و دارای کرسی نیز می باشد.

اتاق حوض خانه: این اتاق ۳۰ متری با داشتن ۴ پله به سمت پایین، تقریبا در زیر زمین ساختمان واقع شده و یک حوض نیز در وسط اتاق قرار دارد.

اتاق بالای هشتی: این اتاق که بالای درب ورودی ساختمان قرار دارد، بسیار کوچک بوده و گنجایش ۳ الی ۴ نفر را دارد.

از آنجایی که تمامی فضاهای این خانه در اختیار یک گروه قرار می گیرد، برای تور ها مناسب بوده و حداقل تعداد نفرات جهت پذیرش، ۸ نفر می باشد. همچنین تمامی خدمات و امکانات مجموعه کهندژ بصورت VIP و صد در صد سنتی در اختیار مسافران است.

از سایر امکانات و خدمات این مجموعه می توان به پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، راهنمای تور، پارکینگ غیر مسقف و چند سرویس بهداشتی عمومی در محوطه اشاره کرد.

تمامی غذاهای این اقامتگاه بصورت ارگانیک تهیه شده و مسافران می توانند در وعده های ناهار و شام، غذای مورد نظرشان را از منو انتخاب کرده و سفارش دهند. چلوگوشت، خورشت فسنجان، مرغ قفقازی، قورمه چدنی و آبگوشت برخی از غذاهای این منو  می باشد. برنج مورد استفاده در غذاها نیز کاملا ایرانی بوده و در کنار هر غذا نان داغ تنوری نیز قرار دارد.

از جاذبه های گردشگری و اماکن تاریخی روستای رادکان می توان به مسجد جامع، حمام تاریخی رادکان، برج رادکان و ارگ رادکان اشاره کرد.

پذیرش کودکان کمتر از ۶ سال رایگان و ۶ تا ۱۲ سال نیم بها می باشد.



فاصله های حدودی این اقامتگاه تا جاذبه های گردشگری و مکان های مهم :


فاصله تا مرکز شهر چناران : ۲۸.۱ کیلومتر ( ۲۷ دقیقه )

فاصله تا مرکز شهر مشهد : ۹۲ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۱۸ دقیقه )

فاصله تا فرودگاه بین المللی مشهد : ۹۴.۸ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۲۳ دقیقه)

فاصله تا ایستگاه راه آهن مشهد : ۸۶.۷ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۲۲ دقیقه )

فاصله تا پایانه مسافربری قوچان : ۸۰.۱ کیلومتر ( ۵۹ کیلومتر)

فاصله تا پایانه مسافربری مشهد : ۸۸.۹ ( ۱ ساعت و ۱۷ دقیقه )

فاصله تا دره اجنه : ۵۱.۱ کیلومتر ( ۵۰ دقیقه )

فاصله تا آبشار روستای آبقد : ۴۵ کیلومتر ( ۴۶ دقیقه )

فاصله تا چشمه گیلاس : ۵۵ کیلومتر ( ۴۸ دقیقه )

فاصله تا آبشار اخلمد : ۵۱.۱ کیلومتر ( ۵۰ دقیقه )

آدرس : استان خراسان رضوی ، شهر چناران ، ۷۵ کیلومتری جاده مشهد – قوچان ، بعد از چناران، روستای رادکان، خواجه نظام الملک ۳ ، انتهای کوچه ، سمت راست


اقامتگاه بوم گردی کهندژ چناران
اقامتگاه بوم گردی کهندژ چناران
اقامتگاه بوم گردی کهندژ چناران
اقامتگاه بوم گردی کهندژ چناران

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار