gardeshban.ir

آبشار شکرآب در بخش رودبار قصران شهرستان اوشان در استان تهران واقع است
کد خبر: ۱۷۴۲۵
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
برای رسیدن به این آبشار از تهران از طریق جاده لشگرک به دو راهی لواسان و فشم باید رفت. در مسیر فشم، به سمت اوشان و سپس روستای آهار که آخرین نقطه ماشین رو می‌باشد، بقیه مسیر پیاده باید طی شود.

روستای شکرآب در ۱۳ کیلومتری فشم و در میان باغ‌های سرسبز منطقه جلوه زیبایی دارد. ۴ کیلومتر مانده به فشم، یک دوراهی است که مسیر سمت چپ به اوشان، باغ گل، ایگل، آهار و شکرآب منتهی می‌شود.

از محل روستای آهار تا آبشار حداکثر۲ ساعت پیاده روی باید طی کرد. رودخانه آهار به طول ۱۵ کیلومتر از دامنه‌های کوه صندوق چال سرچشمه گرفته و در مسیر خود از دره‌های کوه تاربیشه گذشته و پس از مشروب کردن روستاهای مسیر به جاجرود می‌ریزد.

پس از طی کردن شهر اوشان و روستای آهار به منطقه ییلاقی شکراب میرسیم. از روستای آهار تا شکرآب باغ‌های فراوان گیلاس و آلبالو وجود دارد که در ماه‌های اواخر خرداد تا اوایل مرداد درختان پر از میوه می‌شوند.

مسیر آهار به آبشار شکرآب یکی از مسیرهای دیدنی و جذاب تهران است که با داشتن طبیعتی زیبا پذیرای میهمانان و گردشگران فراوانی است. وجود رودخانه زلال، کوه های مرتفع، درختان سبز و راه نسبتا هموار آن، این نقطه را به منطقه‌ای پر بازدید مبدل کرده است.

شکرآب باغستانی است ییلاقی و با صفا در غرب دره آهار که چند قنات و چشمه آب از جمله چشمه برفی شکرآب بر زیبایی‌های آن افزوده است.

این روستا و مسیرهای غربی آن محلی برای سیاحت و شکارشاهان قاجار نیز بوده است. آبشار پرآب این روستا یکی از زیباترین مناظر طبیعی آن است.

همچنین آبشاری فصلی و بسیار زیبا موسوم به آبشار چهل پله در دامنه‌های کوه قلعه دختر آهار وجود دارد که مجموعه‌‌ای از آبشارهای زیبا تشکیل شده است.


آبشار شکرآب در شهرستان اوشان تهران/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار