gardeshban.ir

برای بسیاری از ما ،خوردن غذا یکی از بهترین قسمت های مسافرت است.اما این قسمت خوب بسیار ریسکی است زیرا ممکن است ما را با برخی باکتری ،میکروب ها و آلودگی ها روبرو کند.حال باید چکار کنیم و از خوردن چه غذاهایی اجتناب کنیم!
کد خبر: ۱۸۴۹۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸-1398 July 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
برای بسیاری از ما ،خوردن غذا یکی از بهترین قسمت های مسافرت است.اما این قسمت خوب بسیار ریسکی است زیرا ممکن است ما را با برخی باکتری ،میکروب ها و آلودگی ها روبرو کند.حال باید چکار کنیم و از خوردن چه غذاهایی اجتناب کنیم!

1.آب آلوده

آب آلوده یکی از علل پیشرو در جهان برای ایجاد بیماری است.مسافر ممکن است با نوشیدن آب آلوده به وبا ،میکروب معده ،اسهال و بیماریهای دیگر مبتلا شود.سیستم ایمنی بدن نیز در برابر این آلودگی چندان مقاوم نیست.

چکار باید کرد:به خوبی در مورد ایمنی آب مقصد مورد نظر تحقیق کنید.اگر هنگام حضور در آن شهر و یا کشور؛هنوز دچار تردید هستید،تنها از آب های بسته بندی معتبر استفاده کنید.قبل از مصرف بطری را نیز به خوبی تمیز کنید.برای مسواک زدن هم از آب بطری استفاده کنید.

2. خطرات ناشی از یخ

از آنجا که عوامل بیماری زای آب آلوده با انجماد آن نیز از بین نمیرود ،پس هنگام استفاده از یخ هم باید محتاطانه عمل کنید.هرگز در مکانی که نسبت به سلامت آب یخ زده ی آن اطمینانی ندارید،چیزی ننوشید.

چکار باید کرد:نسبت به سلامت یخ و اینکه از چه نوع آبی تهیه شده است،پرس و جو کنید.اگر باز هم کمی  شک داشتید از نوشیدن آن بپرهیزید.

3.حشرات

اگر بر روی غذا نشستن مگس را مشاهده کردید،جدا از خوردن آن بپرهیزید،زیرا مگس عامل انتقال بیماری های بسیاری است.
چه باید کرد:از خوردن غذاهایی که در بوفه و کنار خیابان فروخته می شود و با چشم خود میبینید که بر روی آن مگس نشسته است خودداری کنید.حتما از مواد غذایی که بسته بندی شده است استفاده کنید.

4.شستن دست ها

شستن دست یکی از موثر ترین راه برای جلوگیری از گسترش بسیاری از بیماریهاست،اما هنوز در برخی غذاخوریها چنین امکانی وجود ندارد.هنگام شستن دست باز هم به تمیز بودن آب باید دقت کنید زیرا شستن با آب آلوده هیچ فایده ای نخواهد داشت.

چکار باید کرد:هنگام شستن دست ها حتما از صابون استفاده کنید،زیرا شستن دستها با آب خالی فایده ای نخواهد داشت.زمان عطسه و سرفه هم به جای اینکه جلوی دهان را با دستانتان بگیرید ،از دستمال کاغذی استفاده کنید.


5.غذای داغ

باکتری ها با غذایی که به طور کامل و خوب پخته شده باشند،دوست نیستند.پس هنگام صرف غذا گول داغ بودن غذا را نخورید،بلکه به خوب پخته شدن آن توجه کنید.

چکار باید کرد:در مکانهایی غذا بخورید که نسبت به بهداشت آن مطمئن باشید و غذا را به خوبی بررسی کنید.از خوردن غذاهایی که خام سرو می شود و یا داخل آنها کاملا پخته نشده است،بپرهیزید.


6.تابش خورشید

به خوبی میدانید که اگر مواد غذایی بیش از اندازه در معرض تابش آفتاب قرار بگیرند دیگر قابل خوردن نیستند.اگر غذایی بیش از 2 ساعت در معرض نور بود ،از خوردن آن بپرهیزید.
چکار باید کرد:هنگامی که به پیک نیک می روید و یا در مسافرت غذا همراه خود دارید،آنرا در قسمتی که به دور از نور و در سایه قرار دهید تا خنک بماند.

7.مواد غذایی خام

میوه و سبزی جز مواد غذایی هستند که در هر زمانی نیاز بدن است.این مواد را باید به خوبی شستشو دهید.اما اینکه با چه آبی شسته شود مهم است.زیرا آب آلوده سبزی و میوه جات را هم آلوده میکند.

چکار باید کرد:اگر از تمیزی آب اطمینان ندارید،سبزیجات را بطور پخته میل کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار