gardeshban.ir

با واگذاری امور ایجاد پاویون ایران در نمایشگاه گردشگری فیتور اسپانیا به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی توسط شرکت ایرانگردی، مشکل داشتن دو متولی برای این پاویون حل شد!
کد خبر: ۲۱۴۴۵
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸-1398 October 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
 
پاویون ایران در نمایشگاه گردشگری فیتور اسپانیا امسال با یک موضوع جدید برپا می‌شود، اگرچه چند سال مسئول برگزاری این نمایشگاه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی بوده است اما معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی مسئولیت برپایی آن را به شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی ایران که زیر مجموعه همین وزارتخانه است سپرده است.

این واگذاری از آن‌جا ریشه می‌گیرد که هیات بازرسی کل کشور به برگزاری پاویون ایران در این نمایشگاه توسط وزارت میراث فرهنگی ایراد وارد کرده بود. بنابراین باید پاویون این‌نمایشگاه به بخش خصوصی سپرده می‌شد. اما نکته این‌جاست که کانون جهانگردی و اتومبیلرانی هم زیرمجموعه همین وزارتخانه است!

از سوی دیگر شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی ایران با آمدن خشایار نیکزادفر فعال‌تر از پیش شد و به‌عنوان بازو اجرایی این وزارتخانه، امور پاویون ایران در نمایشگاه‌های خارجی به این شرکت سپرده شد. بنابراین اقدام به فراخوان مجری برپایی این پاویون کرد و از علاقه مندان خواست تا برای شرکت در این نمایشگاه ثبت نام کنند.اما همزمان با واگذاری پاویون ایران در این نمایشگاه به شرکت، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز اقدامات مربوط به این نمایشگاه را انجام می‌داد.

از آن‌جا که همواره مسئولان نمایشگاه‌های کانون اتومبیلرانی اعلام می‌کردند برپایی این پاویون برای کانون کاری سخت و هزینه‌بر است، باز هم کارهای مربوط به نمایشگاه فیتور انجام می‌شد، بدون اینکه از سوی معاونت گردشگری ابلاغیه‌ای دریافت کرده باشند.

اما زمانی‌که دفاتر خدمات مسافرتی به متولی‌بودن دو نهاد زیرمجموعه وزارت میراث فرهنگی در ایجاد پاویون ایران در فیتور اعتراض کردند و در بلاتکلیفی به سر می‌بردند، حسین اربابی مدیرعامل تازه منصوب‌شده کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جلسه‌ای تشکیل داد و گفت: خوشحال بودم این نمایشگاه‌ها از کانون گرفته شده است. واقعیت این است که در فرهنگ نمی‌توان مشارکتی و دستوری کار کرد. ولی حالا پاویون این‌نمایشگاه را به رغم اینکه تاکنون نامه‌ای از معاونت گردشگری نگرفته‌ایم برگزار می‌کنیم.

داشتن دو متولی برای یک پاویون، نشان از بی‌برنامگی وزارت میراث فرهنگی داشت. از یک‌سو کانون اتومبیلرانی با بی‌میلی اقدام به برپایی آن کرد و از سوی دیگر شرکت ایرانگردی به‌عنوان متولی معرفی شد. اما حالا تمام امور به کانون سپرده شده است. ماجرا این طور حل و فصل شد که شرکت مادر تخصصی فراخوانی برای انتخاب مجری پاویون نمایشگاه‌های خارجی از جمله نمایشگاه فیتور داد و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی را به‌صورت صوری به‌عنوان مجری انتخاب کرد. به این ترتیب مشکل قانونی این واگذاری حل شد تا بعد از این‌که پاویون ایران در نمایشگاه ITB برلین و نمایشگاه‌های دیگر به روال خود پس از انتخاب مجری توسط شرکت توسعه ایرانگردی برپا شود!
 
مهر



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار