gardeshban.ir

مجمع‌الجزایر گالاپاگوس از گروه جزیره‌های آتشفشانی در اقیانوس آرام، در ۹۲۶ کیلومتری غرب اکوادور واقع شده و جز میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود. این میراث غنی جهانی از آسیب‌های جدی شیوع ویروس کرونا در امان نبوده و متاسفانه در معرض خطر این اپیدمی قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۵۰۲۳
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
بیش از 30 هزار نفر در این جزایر زندگی می‌کنند که تاکنون حدود یک هزار نفر از آن‌ها به ویروس کرونا مبتلا شده و همین شیوع ویروس میراث جهانی یونسکو را به خطر انداخته است.

این مجمع‌الجزایر بر روی خط استوا قرار گرفته و از لحاظ جغرافیایی بخشی از اکوادور محسوب می‌شود. جزایر گالاپاگوس و آب‌های اطراف آن یکی از استان‌های اکوادور و همچنین یک پارک ملی و یک منطقه محافظت شده دریایی را تشکیل می‌دهند. گونه‌های جانوری و گیاهی این جزایر به شهرت آن‌ها دوچندان افزوده و میراث غنی را برای این منطقه به ارمغان آورده است.

برخی از کارشناسان حوزه میراث فرهنگی و زیست‌شناسان معتقدند که ویروس کرونا می‌تواند به زیرساخت‌های غنی این جزایر آسیب جدی وارد کند وگونه‌های ارزشمند آن را نیز به خطر اندازد. نکته جالب توجه اینجاست که کارشناسان و محققان دقیقا نمی‌دانند چطور از این گونه‌ها در برابر کووید-19 محافظت کنند و چه راهکارهایی را در پیش بگیرند.

در حال حاضر مذاکرات جدی با مسئولان یونسکو آغاز شده تا بتوانند راهکارهای مفیدی را برای حفاظت از میراث جهانی مجمع‌الجزایر گالاپاگوس ارائه دهند.

طی دوهفته گذشته دولت دستور ممنوعیت کلی بازدیدکنندگان از این جزایر را داد تا بتواند به کنترل هرچه بیشتر این میراث بپردازد. این در حالی است که در سال 2019 میلادی بیش از 270 هزار نفر از جزایر گالاپاگوس بازدید کردند که بیشترین بازدیدکنندگان آن از کشورهای فرانسه، اسپانیا و ایالات متحده امریکا بودند.
 



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار