gardeshban.ir

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با تلاش نیروهای یگان حفاظت استان گلستان ۴ قلم شی تاریخی در بندرگز کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۲۶۳۰۰
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
سردار امیر رحمت‌الهی، فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در تشریح جزئیات این خبر، اظهار کرد: با کسب اخبار واصله از دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر خرید و فروش اشیا عتیقه در شهرستان بندر گز، موضوع در دستور کار یگان حفاظت استان گلستان قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی‌های لازم، اکیپی مجرب از نیروهای حفاظت با هماهنگی مقام قضائی و همراه عوامل انتظامی به محل مورد نظر عزیمت و ضمن رعایت موازین شرعی و قانونی در بازرسی از منزل یکی از قاچاقچیان عتیقه، ۴ قلم شیء تاریخی شامل ۳ عدد خمره و ۱ عدد کوزه سفالی کشف کردند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث فرهنگی استان، اشیا مکشوفه دارای ارزش تاریخی و قدمت اشیا هزاره اول پیش از میلاد و دوره اسلامی تخمین زده شده است.

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شماره تماس ۰۹۶۶۲ را پل ارتباط مردم با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و یگان حفاظت برای پیشگیری از جرایم حوزه میراث فرهنگی عنوان کرد.
 



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار