gardeshban.ir

«بوگاتی شاه که جزو اموال موزه سعدآباد بود در سه سال اخیر به یک کلکسیون دار خارجی فروخته شده است.» این متن یک خبر جعلی است که از دو روز قبل در فضا مجازی منتشر شده است و جالب ان که این خبر نظر برخی سایت‌های خبری را هم جلب کرد و ان‌ها به بازنشر این اخبار اقدام کرده‌اند.
کد خبر: ۲۶۸۷۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
بوگاتی محمدرضا پهلوی که توسط دولت فرانسه و به عنوان هدیه ازدواج نخست او با خواهر پادشاه مصر در سال ۱۹۳۹ به او اهداء شد، سر از یک موزه در خودروهای تاریخی از آمریکا درآورده است.

بوگاتی محمدرضا پهلوی تیپ ۵۷ این خودروساز مشهور جهان است که سال ۱۹۸۳ مرمت شد و پس از آن سر از موزه آمریکا درآورده است.

اعلام این خبر که بوگاتی تاریخی محمدرضا پهلوی در سه سال اخیر فروخته شده و حالا در موزه خودرو پترسون در آمریکا به نمایش گذاشته شده است اقدامی است که در فضای خالی خبری می‌تواند بازدید کننده خوبی برای برخی کانال‌های تلگرامی و  سایت‌های خبری داشته باشد.

پیگیری‌ها اما مشخص کرده است که اصلا این خودرو نه جزو اموال کاخ موزه سعدآباد بوده که در سه سال گذشته فروخته شده باشد و نه اصلا هیچ مجموعه تاریخی و فرهنگی اجازه قانونی برای چنین اقدامی دارد.

صدای میراث نوشت، به اعلام مسئولان وزارت میراث‌فرهنگی خودرو بوگاتی محمدرضا شاه پهلوی حتی پیش از انقلاب فروخته شده است و اصلا جزو دارایی‌های تاریخی کشور در کاخ موزه سعدآباد نبوده که کسی اجازه فروش آن‌را داشته باشد.
 


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار