gardeshban.ir

در دیدار ظریف با چاووش اغلو/
وزیر امور خارجه ترکیه از برنامه‌ریزی برای برقراری مجدد پروازهای متقابل با ایران از اول آگوست خبر داد
کد خبر: ۲۷۶۶۷
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 26
گردشبان (gardeshban.ir) :

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در دیدار با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود در استانبول اعلام کرد که برنامه‌ریزی می‌شود تا پروازهای متقابل میان دو کشور از یکم آگوست آغاز شود.

چاووش‌اوغلو همچنین با اشاره به اینکه در حال تسهیل رفت و آمد در مرزها هستیم گفت: مرزها را باز کرده ایم و تلاشهای خود برای فعالیت خطوط هوایی و زمینی ادامه خواهیم داد. این برای بخش گردشگری هر دو طرف بسیار مهم است. برنامه ریزی می‌شود که پروازها از اول آگوست مجددا برقرار شوند. ما بر اساس منافع مشترک به بهبود روابط دوجانبه ادامه می‌دهیم.

وی با یادآوری اینکه قرار بود قبل از شروع شیوع ویروس کرونا نشست شورای راهبردی سطح عالی دو کشور با حضور رجب طیب اردوغان٬ رئیس جمهور ترکیه در ایران برگزار شود٬‌ اظهار داشت که این نشست پس از کرونا انجام خواهد شد.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین تصریح کرد: در موارد مرتبط با اموال غیر منقول متعلق به نمایندگی‌های دیپلماتیکی دو کشور به توافقات جدید رسیدیم.

چاوش اوغلو در ادامه با اشاره به گفتگوها درباره مبارزه مشترک با تروریسم گفت: در منطقه شاهد اقدامات تروریستی هستیم. تروریسم دشمن مشترک همه ماست. باید همکاریهای خود در این زمینه را در آینده هم ادامه دهیم. از وضعیت سوریه مطلع هستید. در آينده به طور مشخص در این باره گفتگو و اقدامات لازم را برای انجام صلح پایدار در سوریه انجام خواهیم داد. یکی از اصلی‌ترین موضوعات مرتبط با سوریه کمیسیون قانون اساسی است. انتظار می رود نشست این کمیسیون در ماه اوت برگزار شود که موفقیت آمیز باشد.

وی افزود: البته صرفا مساله سوریه نیست بلکه مشکلات دیگری در منطقه مانند یمن و لیبی نیز وجود دارد. از طرف دیگر، دولت تازه تاسیس اسرائیل قصد اشغال بیشتر قلمرو فلسطین را دارد. باید هم از طریق سازمان همکاری اسلامی هم بسترهای دیگر٬ همراه با جامعه بین المللی به همکاری‌های مشترک در این موضوعات ادامه دهیم.

چاووش ‌اوغلو تاکید کرد که در مورد پایداری آتش بس لیبی و نکات مرتبط با آن با روسیه به رایزنی ادامه می‌دهیم.



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار