gardeshban.ir

آژانس امنیت سایبری اتحادیه اروپا برای نخستین بار طرح مشاوره عمومی را جهت صدور گواهینامه امنیت فضا مجازی برای میراث فرهنگی کشورهای عضو اتحادیه ارائه داده که با اجرا این طرح دستاوردهای ارزنده‌ای نصیب میراث اروپا خواهد شد.
کد خبر: ۲۸۴۰۹
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹-1399 April 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا، بسیاری از موزه‌ها و مکان‌های فرهنگی جهان به‌صورت مجازی فعالیت می‌کنند و از این طریق به ارائه خدمات به مخاطبان خود می‌پردازند. از این رو ایجاد خطر و تهدید در فضای مجازی به مرور برای آن‌ها بیشتر خواهد شد و امنیت سایبری اهمیت بالاتری پیدا می‌کند.

از این رو آژانس امنیت سایبری اتحادیه اروپا به‌طور رسمی اعلام کرد که طرح مشاوره عمومی خود را برای میراث فرهنگی اروپا در مرحله نخست به مدت یک ماه جاری ( ماه جولای سال 2020 میلادی)، اجرا می‌کند تا از این طریق بتواند مراحل صدور گواهینامه امنیت در فضای مجازی را با سرعت بیشتری پیش ببرد و تخصص و علم فعالان این حوزه را نیز در زمینه امنیت سایبری افزایش دهد.

البته این طرح در مرحله نخست به صورت یک ماهه اجرایی می‌شود و قطعا در ماه‌های آینده نیز ادامه پیدا می‌کند که در صورت بازخورد فعالیت این یک ماه، برنامه‌ریزی لازم جهت ادامه اجرای این طرح انجام می‌شود.

گواهینامه امنیت فضا مجازی برای میراث فرهنگی اروپا، امنیت سایبری کلیه محصولات و مکان‌های فرهنگی را شامل می‌شود و می‌تواند شرایط فعالیت اقتصادی را نیز برای این مجموعه‌ها بهبود بخشد. این مراحل مشاوره با هدف تهیه و تدوین برنامه‌های مدون برای صدور گواهینامه امنیت فضای مجازی با مشارکت و پشتیبانی ذینفعان و یک کارگروه متخصص انجام می‌شود.

چنین طرحی به موزه‌ها و مکان‌های فرهنگی اروپا کمک می‌کند تا بتوانند شرایط بحرانی کنونی ناشی از انتشار ویروس کرونا را به نفع خود پیش ببرند و کوچکترین ضربه‌ای با فعالیت در فضای مجازی نخورند.

پردازش به‌موقع و صحیح اطلاعات برای فعالیت در فضا مجازی و حفاظت از آن‌ها بسیار اهمیت دارد که بخش میراث فرهنگی اروپا نباید از آن غافل بماند و این آژانس امنیت سایبری هم با آگاهی به این موضوع، چنین طرح کاربردی و مفیدی را مطرح کرده است.
 


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار