gardeshban.ir

امروزه دبی به یکی از نام‌آورترین مقصدهای توریستی دنیا تبدیل شده و سالانه مسافران بسیار زیادی را از سرتاسر جهان با اهداف گردشگری، تجاری، سیاسی و... به‌سوی خود جذب می‌کند.
کد خبر: ۲۹۴۱۵
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 07
گردشبان (gardeshban.ir) :

ساحل‌های زیبا کنار جاذبه‌های بی‌شمار مصنوعی و تعدادی اثر تاریخی، دبی را به تجربه سفری دل‌نشین تبدیل می‌کند. شاید مهم‌ترین مساله هنگام سفر و تهیه تور دبی از علی بابا، هزینه‌های آن باشد. سفر به هر شهری در بازه‌های زمانی مختلف، هزینه‌های متفاوتی دارد. عوامل مهمی مانند برگزاری مراسم‌های مهم، فصل‌های خوش‌ آب‌وهوا، تخفیف‌های ویژه و... می‌توانند روی هزینه‌های سفر شما تاثیرگذار باشند. پس با ما در این مقاله همراه شوید تا بتوانید بهترین و کم‌هزینه‌ترین سفر را به دبی تجربه کنید.

ارزان‌ترین زمان سفر به دبی


هزینه‌های اقامت و خوراک در دبی

درادامه هزینه‌های اقامت و خوراک را که در قیمت تور دبی شما تاثیر مهمی دارد، بررسی می‌کنیم:

  • هتل و اقامت: زمان سفر شما تاثیر به‌سزایی در هزینه اقامت شما دارد. به‌عنوان مثال فصل‌های پرگردشگر یا اصطلاحا High-Season، از ماه سپتامبر تا می، و همچنین درطول تعطیلات سال نو و کریسمس، هتل‌های دبی در گران‌ترین حالت خود قرار دارند. ازطرفی در ماه‌های گرم سال، یعنی از ژوئن تا آگوست، دبی در فصل‌های کم‌گردشگر یا به‌اصطلاح low-season قرار دارد. هتل‌ها در این زمان قیمت مناسبی دارند.

در دبی هزینه اتاق‌های اشتراکی حدود ۷۳ تا ۸۴ درهم است. دبی را شهری بسیار شیک و مدرن می‌دانند و هتل‌های آن نیز به همان نسبت از کیفیت بالایی برخوردار هستند. بنابراین نباید انتظار قیمت‌های خیلی پایینی در این شهر داشته باشیم. با این وجود هزینه هتل ارزان دبی برای شما به‌طور تقریبی به‌صورت زیر است:

یک ستاره ۱۴۶ تا ۲۹۳ درهم، دو ستاره ۱۷۲ تا ۴۰۰ درهم، سه ستاره ۱۷۲ تا ۹۵۸ درهم، چهار ستاره ۱۸۷ تا ۱۶۳۳ درهم، پنج ستاره ۳۰۱ تا ۲۸۸۴ درهم.

  • وعده‌های غذایی: قطعا رستوران‌ها و هتل‌های دبی غذایی درجه یک اما با قیمتی بالا به شما ارائه می‌دهند. البته می‌توانید به نقاط مختلفی از شهر سر بزنید و قیمت‌های معقول‌تری نیز پیدا کنید.
    • صبحانه: اکثر هتل‌ها صبحانه سرو می‌کنند؛ باوجوداین اگر چنین نبود شما می‌توانید در نقاط مختلف شهر، صبحانه‌ای با رنج قیمت ۱۲ تا ۲۵ درهم صرف کنید.
    • نهار: فست‌فودهای غربی و رستوران‌های معروف و زنجیره‌ای شاورما در هرکجای دبی پیدا می‌شوند و قیمت نسبتا ارزانی دارند. شما می‌توانید ناهار را در این رستوران‌ها با حدود ۱۵ تا ۳۰ درهم میل کنید.
    • شام: رستوران‌های دبی قیمت بسیار بالایی دارند. گزینه ارزان‌تر شما، رستوران‌های هندی است که به ذائقه ایرانی‌ها نزدیکی بیشتری دارد. قیمت شام حدود ۲۵ تا ۴۰ درهم محاسبه می‌شود.
ارزان‌ترین زمان سفر به دبی

هزینه حمل‌ونقل در دبی

برای جابه‌جایی در دبی چهار گزینه دارید:

  • تاکسی: هزینه هر سه کیلومتر سفر با تاکسی، هشت تا ۱۲ درهم است. مسیرهای مهمی مثل دیره به‌سمت بازار دبی ۲۸ درهم، دیره تا بازار امارات ۵۰ درهم و دیره تا بازار وافی ۲۰ درهم و از یک طرف شهر به‌سمت دیگر‌ آن حدود ۸۰ تا ۱۰۰ درهم هزینه ‌دارد.
  • مترو: هزینه مترو دبی بین ۱.۸۰ تا ۵.۶۰ درهم است. این مترو در روزهای هفته از ۵:۵۰ صبح تا ۱۱ شب کار می‌کند. البته در پنج‌شنبه و شنبه، یعنی آخر هفته‌های میلادی، مقداری بیشتر از ساعت ۱۱ نیز فعال است و جمعه‌ها از ساعت ۱:۳۰ ظهر شروع به‌کار می‌کند.
  • اتوبوس: اتوبوس‌ها انتخابی راحت و معقول هستند. هزینه جابه‌جایی از یک طرف به طرف دیگر شهر، حدود ۴.۱ درهم است. باید بدانید که بخش جلوی اتوبوس را مخصوص بانوان و خانواده‌ها درنظر گرفته‌اند.
  • Abra: از وسیله‌های نقلیه جالب که حتما در تور دبی خود، باید آن را امتحان کنید. این کشتی‌های کوچک، که شما را در دو طرف نهر جابه‌جا می‌کند، هریک ۲۰ نفر ظرفیت دارند. قیمت بلیط هر نفر دو درهم است. البته نسخه جدیدتر و مشروط به هوای این کشتی‌ها تولید شده‌اند که هزینه بلیط آن‌ها، نفری چهار درهم محاسبه می‌شود.



چرا تابستان ارزان‌ترین زمان برای سفر است؟

در این فصل گرمای زیاد و رطوبت بالایی شهر را فرا می‌گیرد. از این رو گردشگران کم‌تری در این زمان به دبی سفر می‌کنند. سفر در تابستان شاید سفری کاملا راحت نباشد اما بدون شک، هزینه‌های شما را به‌شدت کاهش می‌دهد. همچنین در این زمان به‌دلیل کاهش جمعیت گردشگری دبی، می‌توانید بدون نگرانی و به‌راحتی به بازدید از جاذبه‌های گردشگری دبی مثل دبی مال و برج خلیفه بپردازید و سافاری راید را امتحان کنید. علاوه‌بر هزینه هتل‌ها، که پیش‌تر هم گفتیم در این فصل ارزان‌تر است، هزینه بلیط هواپیما نیز کاهش پیدا می‌کند. روی هم‌رفته، می‌توان گفت هزینه‌های سفر شما در این زمان تا حدود ۴۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

در مطلبی که خواندید با هزینه‌های کلی سفر به دبی و بهترین زمان برای صرفه‌جویی در سفر خود آشنا شدید. پیشنهاد می‌کنیم اطلاعاتی که به‌دست آوردید را هنگام تهیه تور دبی درنظر بگیرید تا سفری ارزان و راحت داشته باشید. تجربه شما از هزینه‌های سفر به دبی چه بوده است؟ فراموش نکنید نظرات خود را با ما به‌اشتراک بگذارید.
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار