gardeshban.ir

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از ارزش میراثی بافت تاریخی کورموئیه هنزا در شهرستان رابر خبر داد.
کد خبر: ۲۹۸۸۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
مجتبی شفیعی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اعلام این خبر که بافت تاریخی کورموئیه هنزا با شماره ۱۵۱در فهرست آثار واجد ارزش تاریخی فرهنگی قرار گرفت، گفت: آثار واجد ارزش تاریخی و فرهنگی آثاری هستند که از ارزش‌های محلی و منطقه‌ای به ‌لحاظ فرهنگی و تاریخی برخوردار هستند و از سوی وزارتخانه معرفی و در فهرست ذیربط آثار ملی قرار می‌گیرند. 

شفیعی به باغ شهر هنزا اشاره و اعلام کرد: بافت جدید این باغ شهر پس از شکل‌گیری هسته اولیه آن در محله‌های تاریخی کرموئیه و دهکده بزرگ، شکل گرفته و در امتداد باغات و زمین‌های کشاورزی گسترش یافته است. 

ایلنا نوشت، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بااشاره به شیوه‌های ساخت‌وساز محله‌های موجود در بافت تاریخی کورموئیه و دهکده بزرگ، تصریح کرد: ساختار این محله‌ها به صورت پلکانی است که دلیل آن کمبود زمین، سردبودن منطقه مذکور، امنیت بیشتر ساکنان و همچنین جلوگیری از رطوبت صعودی حاصل از بارش بوده است.


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار