gardeshban.ir

جزیره کیش، پایلوت اجرای اینترنت ۵G در ایران خواهد بود.
کد خبر: ۳۱۷۴۳
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۹-1399 July 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
 
صبح ششم مهر در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و در مراسم رونمایی از کاربست های ۵G در ایران، تفاهمنامه مشترک با امضای غلامحسین مظفری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وحید یزدانیان، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و بیژن عباسی آرند مدیر عامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل منعقد شد.

هدف از این تفاهم نامه، ایجاد پایلوت حمل و نقل هوشمند شهری مبتنی بر شبکه‌های نسل جدید مخابراتی و مطالعه تجربیات این پایلوت برای تسری به بقیه شهرهای کشور و به عنوان یک خدمت مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات است

شبکه ۵G سرعتی معادل ۱۰ برار شبکه ۴G و پهنای باند بسیار بالا دارد. اینترنت اشیا ، جراحی از راه دور ، خودروهای هوشمند و خودران، کارخانه ها و خانه های هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی ، سرعت بالای پخش ویدئوی بر خط با کیفیت ۴k از جمله کاربردهای مهم اینترنت ۵G است.

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات در این مراسم، بر شعارهای آینده روشن و ایران هوشمند تاکید کرد و گفت با تلاش ، رسیدن به آن دور از دسترس نیست. وی همچنین از الگو شدن کیش در زمینه ورود خودروهای خودران با استفاده از تکنولوژی ۵G خبر داد. وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات میانگین مصرف اینترنت مشترکین موبایل در ایران را ماهیانه ۱۰ گیگابایت اعلام کرد.

در این مراسم خبرنگاران از طریق ویدئو کنفرانس و شبکه ویدئو کیک حضور داشتند.



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار