gardeshban.ir

وزارت گردشگری و عتیقه مصر ماه گذشته از کشف باورنکردنی تابوت های ۲۶۰۰ ساله خبر داد. تابوت های چوبی که در چاهی نزدیک هرم پلکان جوسر یافت شده اند، به طرز چشمگیری حفظ شده اند و هنوز هم بخشی از رنگ خود را حفظ کرده‌اند. اکنون، باستان شناسان گام بعدی را برداشتند و در واقع یکی از تابوت ها باز کردند.
کد خبر: ۳۲۶۳۱
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹-1399 July 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
در محاصره مطبوعات و محققان، مومیایی کاملاً حفظ شده در داخل یکی از ۵۹ تابوت کشف شده را رونمایی کردند. مومیایی هنوز در پارچه دفن خود پیچیده شده و پارچه رنگ خود را حفظ کرده است.  بر اساس تجزیه و تحلیل اولیه، محققان بر این باورند که اجساد مربوط به افراد برجسته جامعه است.

علاوه بر تابوت ها، ۲۸ مجسمه Ptah-Soker و همچنین یک مجسمه Nefertum کشف شده است در آن مجسمه در واقع نام مالک، کشیش بادی-آمون نوشته شده بود. Ptah-Soker خدای ترکیبی است که در مکان های تدفین یافت می شود.

اما تابوت ها و مجسمه ها پایان آنچه را که باید کشف شود نیستند.

خالد العنانی، وزیر گردشگری و آثار باستانی قول داد که "امروز پایان کشف نیست. من آن را آغاز کشف بزرگ می دانم. "همه تابوت ها به موزه بزرگ مصر که به زودی در جیزه افتتاح می شود آورده می شوند. این موزه که قرار است در سال ۲۰۲۱ افتتاح شود، میزبان هزاران اثر هنری خواهد بود، از جمله برخی از یافته های متعددی که باستان شناسان در سال های اخیر حفاری کرده اند.

بازگشایی تابوت ۲۶۰۰ ساله مصری/ راز ۵۹ مومیایی چیست؟ + تصاویر

بازگشایی تابوت ۲۶۰۰ ساله مصری/ راز ۵۹ مومیایی چیست؟ + تصاویر

بازگشایی تابوت ۲۶۰۰ ساله مصری/ راز ۵۹ مومیایی چیست؟ + تصاویر


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار