gardeshban.ir

جنگل باستانی فانال یکی از میراث جهانی یونسکو است که به زیبایی و اهمیت اکولوژیکی شهرت دارد، با نمونه‌های مختلف درختان 500 ساله پوشیده شده است.
کد خبر: ۳۳۱۶۸
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹-1399 August 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
به طرز باورنکردنی، 15 تا 40 میلیون سال پیش، قسمت اعظم جنوب اروپا تحت پوشش این نوع جنگل‌های لور بوده است. جزیره مادیرا به‌دلیل چشم‌انداز چشمگیر خود که شامل کوه‌های ناهموار، آتشفشان‌ها و سواحل صخره‌ای است، شناخته شده است. اما یکی از منحصر به‌فردترین گنجینه‌های مادیرا، یک جنگل باستانی است که هر قدم شما را به درون صحنه‌ای از یک افسانه قدیمی و کهن می‌کشاند.

نما دقیق تنه‌های پوشیده از خزه و ترکیبات خیره‌کننده درختان انفرادی که در آن منظره پیچ می‌خورند، بازدیدکنندگان را به محیط می‌آورد. فانال به‌ویژه برای مه خود معروف است که غالبا صبح در جنگل می‌غلتد و درختان را در غبار غوطه‌ور می‌کند.

خوشبختانه، به لطف یونسکو، این جنگل میراثی برای سال‌های سال در وضعیت بکر باقی خواهد ماند. این پارک که در داخل پارک طبیعی مادیرا واقع شده، برای اطمینان از شکوفایی این درختان باستانی از اقدامات حفاظتی ویژه‌ای برخوردار است.

جنگل فانال مادیرا به دلیل درختان باستانی و چشم‌انداز افسانه‌ای معروف است که بازدیدکنندگان برای دیدن درختان باستانی که برخی از آن‌ها 500 سال قدمت دارند، به این منطقه حفاظت شده هجوم می‌آورند.

جنگل باستانی فانال که با درختان 500 ساله پر شده است + تصاویر

جنگل باستانی فانال که با درختان 500 ساله پر شده است + تصاویر

جنگل باستانی فانال که با درختان 500 ساله پر شده است + تصاویر


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار